پیگیری "تابناک اردبیل" نتیجه داد
استاندار اردبیل قول داد تمامی اشتغال اعلام شده با راستی‌آزمایی و به صورت دقیق همراه با رقم دریافتی حقوق و شماره بیمه منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 19 November 2018

به گزارش تابناک اردبیل، چندی پیش به دنبال انتشار آمار پراکنده،متضاد و بعضاً متناقض درباره آمار اشتغال ایجاد شده از ابتدای سال، تابناک اردبیل پیشنهاد داد برای راستی آزمایی از آمار اعلامی توسط مسئولان رسمی استان، اطلاعات دقیق شاغلین به همراه بیمه اجباری از طریق سامانه ای برای افکار عمومی منتشر شود.

با وجود مقاومت ها و بعضاً رفتارهای زیگزاگی و پارادوکسیکال در مواجهه با این پیشنهاد، خوشبختانه آقای اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم این واقعیت را پذیرفته که اشتغال پایدار همانا اشتغال بر پایه عرفی آن( بیمه اجباری) و دریافت حقوق بر پایه قانون کار و نه اشتغال هفته ای دو ساعت و پاره وقت و ...است.

استاندار اردبیل در مجمع مطالبه گران اردبیل در این باره گفت: به هیچ وجه دنبال آمارسازی در زمینه اشتغال نیستیم بلکه تمامی اشتغال اعلام شده با راستی‌آزمایی و به صورت دقیق همراه با رقم دریافتی حقوق و شماره بیمه اعلام خواهد شد تا اشتغال سال‌های گذشته یا اشتغال پیمانکاران و یا اشتغال با حقوق زیر یک میلیون تومان در بین آنها قرار نگیرد چرا که اینها را اشتغال خوب نمی‌دانیم.

بهنامجو خاطرنشان کرد که به زودی با همکاری فرمانداران آمار دقیق اشتغال ایجاد شده در سالجاری اعلام خواهد شد.

این اظهارات امیدوارکننده در شرایطی است که سامانه پنجره واحد اشتغال استان در آخرین آمار خود و در لحظه تحریر این خبر(افزایش لحظه ای آمار)، اشتغال ایجاد شده از آغاز سال تاکنون را 12480 نفر اعلام کرده است!؟    

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل با اشاره به اینکه به غیر از سرشماری 95 هیچ یک از آمارهای اعلام شده در ارتباط با نرخ بیکاری، تعداد شاغلین و بیکاران را قبول نداریم، بیان کرد: همه این آمارها و ارقام‌ها ناشی از آمارگیری‌های اشتباه است و ما به هیچ وجه نه به آمارهای بالا و نه به آمارهای پایین اعتمادی نداریم و از این آمارها نیز خوشحال و یا ناراحت نمی‌شویم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه باید سالانه 20 هزار اشتغال در این استان اتفاق بیفتد تا ما بتوانیم ظرف سه سال آینده روند بیکاری را به نوعی مهار کنیم، افزود: ما به اشتغال 20 هزار نفر اعتقاد راسخ داریم و روی این مطالبه به حق ایستاده‌ایم و عقب‌نشینی نیز نخواهیم کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، استاندار اردبیل در حالی به دنبال اجرای تعهد اشتغال 20 هزار نفری در سالجاری در استان است که از آغاز سال تاکنون با تعطیلی و ورشکستگی بسیاری از واحدهای تولیدی و منجمله کارخانه آرتاویل تایر(گلدستون) هزاران نفر از شاغلان، بیکار شده اند و هیچ گزارشی از بکارگیری مجدد آنان از طریق احیای مجدد واحدهای تعطیل شده موجود نیست. 

 انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
ساغول استاندار.بازم حرف راستشوگفته.
بیست هزاری نفری هم نشد،دوازده هزارنفری وواقعی بابیمه باشند.
هرچندشرایط اقتصادی سخت ترشده وشاغلان بیکارمیشندچه برسدکسی شاغل بشود!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
لطفا آماری هم از اشتغالهای زیرمیزی منتشر کنید تنها در دفتر استاندار وروابط عمومی امسال چندنفر باسفارش استخدام شده اند بدون شرکت در آزمون و...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
فعلاکه درارتاویل وتسنیم نوش بیکارشدند
خبرنگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
استخدام زیرمیزی در استان اردبیل تمامی ندارد در زمان استانداری آقای نیکزاد افرادی مثل فطیرفروش معروف سرکوچه ملاهادی را یک شبه استخدام کردند که الان چندین سال است در این استان مظلوم مدیرکل است. آقای خدابخش ؛ همکار روزنامه فروش ما را به خاطر خوش خدمتی که در انتخابات انجام داده بود با رانت و با ضایع کردن حق دیگران به عنوان مشاور برای خودش استخدام کرد و آقای بهنامجو هم مدیرمسوول فلان نشریه محلی و... را با رانت استخدام میکند. برخی از نمایندگان هم از خدا بترسند و اینقدر پارتی بازی در استخدام اطرافیانشان نکنند به جای این کارها به فکر پروژه های اساسی استان مثل بیمارستان تروماو پتروشیمی و... باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار