کد خبر: ۶۸۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 22 November 2018

 مدیر کل پایش سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می شود که موج جدید بارش ها را به دنبال خواهد داشت.

مسعود حقیقت  در گفت و گو با ایرنا، افزود: این سامانه به تدریج غرب، شمال غرب، دامنه های البرز در زنجان، قزوین، البزر، تهران، سمنان و بخش هایی از مرکز و جنوب کشور را در برمی گیرد.

به گفته وی، امروز در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش باران پراکنده همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده رخ خواهد داد. فردا هم بارندگی ادامه دارد.

وی اظهار داشت: این سامانه که جمعه وارد کشور خواهد شد در نقاط یاد شده تقویت می شود و در شرق و شمال شرق کشور هم گسترش می یابد.

حقیقت گفت: فردا و پس فردا در استان های خوزستان، بوشهر به ویژه شمال بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جزایر شمال خلیج فارس، ایلام ، لرستان و جنوب کرمانشاه بارندگی شدت دارد و موجب آبگرفتگی معابر می شود.

وی افزود: فعالیت این سامانه روز یکشنبه در سواحل شمالی دریای خزر کاهش می یابد اما در سایر نقاط کشور همچنان بارش ها ادامه دارد.

حقیقت افزود: جمعه در ارتفاعات البرز و شنبه و یکشنبه در ارتفاعات زاگرس و البرز به ویژه استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، کردستان زنجان ، همدان، لرستان، چهار محال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد بارش ها به شکل برف خواهد بود.

وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور 

مدیر کل پایش سازمان هواشناسی افزود: فردا آخر وقت در تهران شاهد بارش باران خواهیم بود و تا دوشنبه ادامه دارد، بنابراین اوایل هفته سردی در پایتخت خواهیم داشت، بیشینه دمای دیروز تهران 17 درجه و کمینه امروز 8 درجه بود و بیشینه امروز تهران به 16 درجه می رسد.

حقیقت گفت: میناب با 31 درجه و لاله زار در استان کرمان با منفی 8 به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار