کد خبر: ۶۸۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 22 November 2018

به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: مصرف بیش از حد غذاهای آماده و فست فود ها موجب بروز بیماری های مختلفی می شود و باید این شیوه مصرف در استان مدیریت شود.
وی بیان کرد: مدیریت مراکز عرضه فست فود ها در استان و نظارت بر نحوه تهیه این غذاها از مواردی است که باید توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مدیریت شود.
او با اشاره به قابلیت های استان در زمینه غذاهای سالم و سنتی اظهار داشت: حوزه سلامت و گردشگری باید اماکن اغذیه فروشی ها را به تهیه غذاهای سنتی و ارائه آن به مردم ترغیب کنند.
رییس شورای سلامت استان اردبیل با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع سلامت از سوی دانشگاه علوم پزشکی خواستار ارائه این برنامه به دستگاه های اجرایی جهت برنامه ریزی برای توسعه سلامت مردم شد.
بهنامجو توسعه ورزش های همگانی و مشارکت مردم و مسئولان در طرح آمایش سلامت افراد بالای 30 سال را در شناسایی و کاهش عوامل خطر ساز سلامت از جمله فشار خون ، دیابت و بیماری های قلبی موثر دانست و گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده میزان مرگ و میر بر اثر بیماری های غیر واگیردار از جمله بیماری های قلبی ، سرطان ها و حوادث در استان بیشتر شده که می توان با انجام اقدامات پیشگیرانه از میزان تلفات کاست. 
وی گفت: با توجه به بررسی های انجام شده ، 85 درصد فوتی ها در کشور و استان اردبیل بر اثر بیماری های غیر واگیر بوده که با مراقبت های بهداشتی و اصلاح روش های تغذیه ای می توان به حفظ سلامت افراد کمک کرد.
استاندار اردبیل گفت: شاخص سلامت در استان پایین بوده و باید تلاش کرد تا با تدوین برنامه جامع سلامت این شاخص تا سه سال آینده به متوسط کشوری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار