کنگره جهانی سلیم موذن زاده برگزار می شود
همزمان با دومین سالگرد مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی، از یادمان خاندان موذن‌زاده اردبیلی در این شهر رونمایی شد.
کد خبر: ۶۸۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 27 November 2018

به گزارش تابناک اردبیل، در راستای تکریم از جایگاه والای خاندان موذن‌زاده اردبیلی در عرصه فرهنگ و خدمتگزاری در درگاه اباعبدالله الحسین (ع)؛ یادمان این خاندان در پارک آرتا به بهره‌برداری رسید.

یادمان خاندان موذن‌زاده اردبیلی به بهره‌برداری رسید

شهردار اردبیل در این خصوص تصریح کرد: ساخت یادمان خاندان موذن‌زاده با هدف تکریم و پاسداشت مشاهیر و مفاخر شهر از یک سال پیش آغاز شده بود که امروز در پارکی در محل زندگی این فقید به بهره‌برداری رسید.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/9/6/436097_623.jpg

حمید لطف‌اللهیان با اشاره به فرهنگ غنی و پیشینه پرافتخار اردبیل، افزود: با توجه به اینکه از دیر باز اردبیل مهد پرورش مشاهیر ومفاخر بوده به هراندازه که چنین یادمان‌هایی در سطح شهر نصب شود، بازهم کمبودهایی احساس خواهد شد.

شهردار اردبیل ادامه داد:  صدای خاندان موذن‌زاده در مدح و ستایش اهل بیت (ع) نه تنها در شهرحسینی  اردبیل بلکه در جای جای  کشور همواره ماندگار بوده و همگان به داشتن چنین مفاخری افتخار خواهیم کرد.

وی از نصب دیگر المان‌های مختص قهرمانان و مفاخر اردبیل در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: میدان سلیم موذن‌زاده اردبیلی نیز در ضلع جنوبی نمایشگاه بین‌المللی کلنگ زنی شده که تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

لطف‌اللهیان با تاکید بر معرفی مفاخر و فرهیختگان اردبیلی به عنوان هویت و پیشینه منطقه، افزود: همزمان با انجام کارهای عمرانی اقدامات متعدد فرهنگی در شهر تداوم داشته و تلاش می‌کنیم تا در معرفی و شناساندن هر چه بهتر فرهنگ غنی اردبیل بهتر از گذشته ظاهر شویم.

کنگره جهانی سلیم موذن زاده برگزار می شود

علیرضا پوستی عصر دوشنبه در آئین بزرگداشت دومین سالگرد سلطان‌الذاکرین سلیم موذن‌زاده اردبیلی تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های مشترک جوامع پویا و مردمی، قدردانی از تمامی ذخایر بزرگ علمی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی بوده و چنین مردمانی یاد و نام بزرگان خود را تحت هیچ شرایطی فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به اجرای  طرح‌های جدید شهرداری اردبیل برای توجه به پررنگ کردن مسائل فرهنگی در جامعه، افزود: هر ساله با انتخاب شهردار نمادین فرهنگی و برگزیدن یک شعار زیبنده فرهنگی می‌توان به صورت جدی در حمایت از شاخصه‌های فرهنگی و پررنگ کردن چنین ظرفیت‌هایی وارد گود شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل یادآور شد: برای گام برداشتن در مسیر توسعه فرهنگی شهر نیازمند برنامه‌ریزی و حمایت همه جانبه مسئولان بوده و امیدواریم با پای کار آمدن تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی در این بخش‌ها هیچ گونه خلعی احساس نشود.

پوستی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده و تداوم حمایت‌ها امیدوار به میزبانی از کنگره جهانی سلیم موذن‌زاده در اردبیل هستیم تا با برگزاری مراسمی درخور از هویت‌ها و مفاخر منطقه که در عرصه‌های مختلف تاریخ نباید مورد فراموشی قرار گیرند؛ حمایت شود.

سلیم موذن‌زاده اردبیلی از مداحان شهیر اردبیلی بوده که با تسلط خود به فنون مداحی و با صوت حزن‌انگیز خود یکی از تکرارنشدنی‌ترین مادحین کشور نام برده می‌شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار