اوج بدسلیقگی در اجرای یک طرح حمایتی؛
بمناسبت سالگرد استقلال ترکیه، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان افتتاح و در ایران نیز همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب، بسته حمایتی توزیع می شود!
کد خبر: ۶۸۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 27 November 2018

به گزارش «تابناک»؛ این بسته حمایتی تاکنون بین بیش از سه میلیون خانوار توزیع شده و مطابق با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است در ادامه بین سایر قشرهایی که تحت پوشش این بسته قرار می گیرند، توزیع شود.

اخیرا «احمد میدری»، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیاتی از توزیع بسته حمایتی گفته و عنوان کرده است: دولت در اولین مرحله خود به 3 میلیون و یکصد هزار خانواده بسته های حمایتی ارائه کرده است. این گروه که شامل مددجویان حمایتی هستند و بیستم آبان نیز مبلغ مورد نظر غیر نقدی پرداخت شده، می توانند با مراجعه فروشگاه های مخصوص کالاهای خود را با قیمت مناسب خریداری کنند.

ترکیه فرودگاه افتتاح می‌کند؛ ما در سالگرد انقلاب‌مان «بسته حمایتی» می‌دهیم!

وی یادآور شد: گروه چهارم شامل کارگران، رانندگان و اقشار و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است و در آخر، قشرهای با درآمد کمتر از سه میلیون تومان که جزو هیچ یک از گروه های فوق نیستند، این بسته های حمایتی را دریافت خواهند کرد. مبلغ بسته با توجه به بُعد خانوار از 100 تا 300 هزار تومان متغیّر است.

اوج بی سلیقگی و بدسلیقگی در ارتباط با توزیع بسته حمایتی خانوارها آنجایی است که عنوان شده است: « در حال بررسی این موضوع هستیم که بسته های کالای حمایتی را در دهه فجر توزیع کنیم.» این یعنی بعد از 40 سال از انقلاب به این نتیجه رسیدیم که باید به بخش زیادی از مردم برای ادامه و گذران زندگی بسته حمایتی بدهیم تا بتوانند از عهده مخارج یا بخشی از هزینه های خود و خانواده شان برآیند.

هرچند دولت و حاکمیت در تنگنای سخت اقتصادی به دلیل فشارهای خارجی و برخی ناکارآمدی های داخلی قرار گرفته اند، باید به گونه ای برنامه ریزی کنند و می کردند که در برهه هایی که پس از ثبات سیاسی کشور می توانستم روی آن به عنوان سالگرد انقلاب اسلامی قرار می گیریم، شاهد اجرای یک پروژه و کار شاخص می بودیم.

به عنوان مثال در همسایگی و در همین کشور‌ ترکیه به مناسبت سالگرد استقلال این کشور، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان افتتاح می شود؛ پروژه ای که به عنوان یک اقدام شاخص و ماندگار از سوی حاکمیت و دولت آن کشور به سرانجام رسیده و نشان می دهد، این کشور در حکمرانی حکام و دولتمردان فعلی اش توانسته اقدامی در جهت پیشرفت و بهبود وضعیت این کشور و مردمش نزد افکار عمومی جهان به سرانجام برساند.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/9/6/435952_222.jpg

حالا ما به جای برنامه ریزی برای انجام چنین پروژه هایی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در چهل سالگی آن ـ که البته دشمنان نیز خواب های آشفته ای برای آن دیده بودند ـ تصمیم گرفته ایم که نسبت به توزیع بسته حمایتی خانوار بین قشرهای آسیب پذیر، کارگران، کارمندان، مستمری بگیران و دهک های پایین درآمدی اقدام کنیم؛ کاری که از آن می توان به عنوان اوج بدسلیقگی یاد کرد.

درست است که دشمنی ها با انقلاب اسلامی و مردم ایران در 40 ساله گذشته زیاد بوده و همچنان ادامه دارد، کشور ما هم ظرفیت های کمی ندارد. ما در حوزه هایی نظیر صنایع، معادن، نیروی انسانی، ثبات و امنیت، ذخایر فسیلی، دسترسی به راه ها و از حیث قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی جهان که موقعیت سوق الجیشی فوق العاده ای برای ما ایجاد کرده است، شرایط بسیار مطلوبی داریم.

طبیعتا با بهره گیری از این ظرفیت ها، کشور می توانست در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه ریزی ویژه ای به منظور افتتاح پروژه های شاخص داشته باشد. مدت هاست که فرودگاه امام خمینی قرار بود حلقه اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب باشد، اما اینقدر کم کاری شد تا در نهایت ترکیه دست به افتتاح فرودگاهی مجهز برای دستیابی به این مهم زد. در سایر حوزه ها هم شاهد چنین اهمال هایی بوده ایم.

با توجه به ظرفیت های موجود و توانمندی های فوق العاده ای که کشور ما دارد، در عین دشمنی های خارجی می توانستیم برنامه ریزی های ویژه ای برای انجام اقداماتی شایسته مردم ایران زمین داشته باشیم. این اوج بی سلیقگی و بد سلیقگی است که در سالگرد پیروزی انقلاب نسبت به توزیع بسته حمایتی اقدام شود. آقایان برنامه ریز در اجرای طرح ها و برنامه های اینچنینی ظرافت و توجه بیشتری به خرج دهند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار