کد خبر: ۶۸۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ 27 November 2018

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن حسین‌زاده ظهر سه‌شنبه در جلسه بررسی و تبیین وضعیت اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به منظور دستیابی به آمار صحیح و ارائه راهکارهای بهتری که منجر به افزایش اشتغال و رونق تولید و صنعت استان شود؛ کارآفرینی‌های اخیر انجام شده در استان اردبیل با وجود وقت‌بر بودن به صورت دقیق و کارشناسی شده‌ راستی‌آزمایی می‌شود.

وی افزود: با ترسیم افق اردبیل ۱۴۰۰ برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی درنظرگرفته شده که از آن جمله می‌توان تلاش برای تحقق برنامه‌های زمستان بیدار، رونق گردشگری، صنعت و اشتغال استان با اتکا به نیروهای توانمند داخلی اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه مدیران نباید با تبعیت از احساس‌های کور و بدون انجام مطالعات لازم برنامه‌ها را در پیش گیرند، اضافه کرد: طبق شیوه‌نامه درنظرگرفته شده چنانچه هر فرد در هفته حداقل ۲۰ ساعت کار کند، شاغل محسوب می‌شود.

حسین‌زاده ادامه داد: استانداری با توجه به نقش نظارتی خود، تسهیل در محیط کسب و کار و افزایش رغبت و آمادگی‌ بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری را بر عهده داشته و بر روی عهد خود برای تحقق ۲۰ هزار شغل با وجود شرایط خاص اقتصادی پایبند است.

به گفته وی در طی ماه‌های اخیر ۱۲۶ میلیارد تومان تسهیلات در راستای تسهیل شرایط کسب و کار و تثبیت اشتغال به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه احیای واحدهای راکد از جمله برنامه‌های اجرایی دارای اولویت در استان است، افزود: در ارائه آمار مربوط به اشتغال جوانان اردبیلی در طرح‌ها و مشاغل مختلف کارهای فصلی به مانند کار در پروژه راه‌آهن، کارهای موقت برای پیمانکاران، پایاب خداآفرین و امثال آن لحاظ نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار