کد خبر: ۶۸۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ 28 November 2018

در سفری به دومین قله بلند استان اردبیل و دامنه‌های کوه آق داغ با آموزگار و دانش‌آموزی در روستایی که تنها یک مدرسه دارد، آشنا می‌شویم.

سیاب بابایی، آموزگار دبستان آیت‌الله سعیدی روستای مرجین از توابع بخش خورش‌رستم خلخال است؛ روستایی با چشم‌انداز طبیعی و  زیبا و مردمی مهمان‌نواز در همسایگی یخ و برف که تنها یک مدرسه و یک دانش‌آموز دارد.

وی که از معلمان پیشکسوت آموزش و پرورش است و در آخرین سال‌های خدمت خود  این روستا را انتخاب کرده تا به تنها دانش‌آموز این مدرسه خدمت کند، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در سال 1391 در روستای دایی‌کندی بخش خورش‌رستم در خدمت یک دانش آموز دختر در مدرسه این روستا بودم و اکنون بعد از سه سال دوری از شهرستان خلخال و زندگی در استان گیلان، در خدمت سهیل صفایی تنها دانش‌آموز پایه ششم دبستان آیت‌الله سعیدی هستم که علاوه بر رابطه معلمی- شاگردی بین بنده و دانش‌آموزم یک رابطه دوستی در اوقات فراغت نیز ایجاد شده است.

وی افزود: امسال آخرین سال خدمت من است و خیلی خوشحالم که توانستم در طول خدمتم با تحمل سختی‌ها در مناطق صعب‌العبور  با آموزش و تربیت دانش‌آموزان  به خانواده‌ها و کشورم خدمت کنم.

بابایی اضافه کرد: برف یکی از زیباترین نعمات این منطقه است اما بارش برف و باران در دامنه‌ها گاه راه را تا هفته‌ها مسدود می‌کند و مجبور می‌شوم با موتورسیکلت از روستای سوسهاب تا مرجین را طی کنم.

این روستا یک دانش آموز دارد و سکوت با معنایش را نمی‌توان با شلوغی دیگر مدارس مقایسه کرد.

سهیل صفایی، دانش‌آموزِ کوچک‌ترین مدرسه ایران، که با شنیدن صدای موتور سیکلت معلم خود مشتاقانه راه مدرسه را در کوچه‌باغ‌های روستا پیش می‌گیرد، آرزو دارد روزی راه روستایی آسفالت شود تا معلمش راحت به روستا تردد کند.

مدرسه کانکسی روستا با یک کلاس و یک مکان استراحت برای معلم تنها امکانات این مدرسه است که در گوشه‌ای از آن کلاسی را با امکانات محدودی نظیر دو صندلی و یک تخته سیاه با یک بخاری برقی فراهم شده است و  بابایی که در طول هفته به دلیل سرما و راه‌بندان و کولاک مسیر مجبور است در روستا بماند و به منزل خود باز نگردد، در همین کانکس روزگار می‌گذراند.

 سجاد رستگار هشجین رئیس آموزش و پرورش منطقه خورش رستم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ن ضمن قدردانی از این معلم زحمتکش گفت: در بخش خورش‌رستم سه دبستان در سه روستای مرجین، شمس‌آباد و قوسجین با یک‌دانش آموز و یک معلم اداره می‌شود.

به گزارش فارس در اردبیل، فداکارترین معلم ایران درکنار تنها دانش‌آموز کوچکترین مدرسه ایران امید به فردایی دگر دارند تا با کوشش و همت خود آینده علمی کشور را آباد کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار