کد خبر: ۶۸۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 29 November 2018

به گزارش فارس، براساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» پذیرش دانشجو در دوره دکتری (Ph.D) و دستیاری رشته‌های گروه دامپزشکی، شامل دو مرحله است که هر یک از مراحل مطابق با شیوه‌نامه‌ اجرایی آزمون انجام می‌شود.

براساس این گزارش، مرحله اول پذیرش دانشجویان دکتری، آزمون متمرکز است که توسط سازمان انجام می‌شود و پس از برگزاری آزمون، کارنامه‌‌ای شامل نمرات خام، تراز، نمره کل و... در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که «داوطلبان مجاز به انتخاب رشته»، براساس آن اقدام به انتخاب رشته کرده و براساس کدرشته محل‌های انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی ( آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می‌شود با توجه به سهمیه داوطلب در رشته‌ محل‌های حائز حدنصاب معرفی خواهند شد.

براساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته، بر حسب هر یک از شیوه‌های: «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می‌شود: 

اعلام جزئیات پذیرش داوطلبان کنکور دکتری 98



شیوه پذیرش آزمون متمرکز سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری مصاحبه علمی و سنجش عملی تهیه طرح‌وارهآموزشی پژوهشی ۵۰درصد ۲۰درصد ۳۰درصد -پژوهش محور ۳۰درصد ۲۰درصد ۳۰درصد ۲۰درصداجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و... توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.
براساس این گزارش، پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، براساس نتیجه سنجش عمومی، آزمون انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه داوطلب صورت خواهد گرفت. 

نمره مصاحبه (ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی) براساس شیوه‌نامه ابلاغیه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها  و مؤسسات آموزش عالی ارسال می‌شود، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای تمام افراد معرفی شده، نمره‌ای مطابق با شیوه‌نامه مذکور تعیین و برای گزینش نهایی به این سازمان ارسال می‌کنند.

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند با توجه به نمرات داوطلبان و نظر گروه‌های آموزشی، حدنصاب (مرحله دوم) برای داوطلبان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند. همچنین دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از داوطلبان معرفی شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار