مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تاکنون در استان اردبیل ۲۷ هزار نفر معلول شناسایی شده و برای ۲۴ هزار نفر از این تعداد پرونده تشکیل شده است.
کد خبر: ۶۸۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 03 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بهزاد ستاری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: از مهمترین اهداف و برنامه‌ها توانمندسازی معلولان بوده که در راستای این امر در استان 27 هزار نفر معلول شناسایی شده و برای 24 هزار نفر از این تعداد پرونده تشکیل شده است.

وی کمک به معلولان در راستای مسکن، شهریه دانشجویی، معافیت سربازی و برخی موارد دیگر از از جمله اهداف شناسایی معلولان برشمرد و بیان کرد: امسال در راستای پذیرش معلولان در سازمان بهزیستی و تشکیل پرونده برای آنها اقدامات خوبی با مصوبه مجلس انجام شده تا بدون محدودیت 9 هزار نفر تحت پوشش این سازمان قرار گیرند که این امر زمینه‌ساز ارائه تسهیلات و خدمات هر چه بیشتر سازمان بهزیستی به این افراد می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به فعالیت مراکز روزانه نگهداری از معلولان و سالمندان در اردبیل گفت: این مراکز زمینه‌ساز توانمندی و ایجاد تحرک و شادی در بین این قشر شده و خدمات مختلف روانشناسی، پزشکی و فرهنگی به معلولان و سالمندان در این مراکز می‌شود تا زمینه برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی این افراد فراهم شود.

ستاری از تحصیل بیش از 500 نفر از معلولان استان در دانشگاه‌های معتبر کشور در مقاطع مختلف تصریح کرد: اشتغال و ورود معلولان به بازار کسب و کار از مهمترین دغدغه‌ها در راستای ایجاد انگیزه و روحیه در بین این قشر بوده که در این راستا نیاز است از کارکاه‌های تولیدی که توسط معلولان اداره می‌شود حمایت‌های لازم انجام شود.

وی با تاکید بر توسعه اقدامات ادارات و شهرداری‌ها در راستای مناسب‌سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی و ادارات برای تسهیل در تردد معلولان افزود: انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات گسترده‌تری انجام شده و برای تسریع در این امر از ظرفیت‌های موسسات و انجمن‌های مختلف استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل مشاوره‌های قبل از ازدواج را راهکاری اساسی در راستای کاهش معلولیت دانست و اظهار کرد: باید پیشگیری و غربالگری‌های ژنتیکی قبل از ازدواج جدی گرفته شده و در این زمینه زوجین توجه لازم را داشته باشند تا این مشاوره‌ها زمینه‌ساز کاهش تولد فرزندان با مشکلات و معلولیت‌های جسمی و ذهنی شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار