کد خبر: ۶۸۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 05 December 2018

به گزارش ایرنا ، میرحمایت میرزاده روز سه شنبه در جلسه شورای اداری گرمی افزود: مردم برخی از روستاهای گرمی مغان از گذشته های دور همچنان در محرومیت بوده اند، طوری که برخی از روستاها از جاده و آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند.
او اظهارداشت: ظرفیت های کشاورزی و گردشگری در این شهرستان بالا است و می توان از این ظرفیت ها بصورت بهینه استفاده کرد.
میرزاده افزود: صنایع دستی گرمی هم ظرفیت بزرگی است که می تواند اشتغال زایی بیشتری را در بخش صنایع دستی این منطقه ایجاد کرد.
او احداث صنایع تبدیلی را ضروری دانست و افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش ضروری است.
نماینده گرمی مغان همچنین بیان کرد: صنعت در این شهرستان با راه اندازی چند کارخانه شیرآلات رونق داشته است.
ابراهیم امامی، فرماندار گرمی مغان نیز در این جلسه گفت: در این شهرستان زمینه برای راه اندازی صنایع تبدیلی و کارخانه های گیاهان دارویی فراهم شده است.
وی افزود: این شهرستان به قطب تولید شیرآلات قهرمان صنعتی معروف است و تولیدات کارخانه های شیرآلات به کارخانه های داخلی و خارجی صادر می شود.
امامی بیان کرد: بخش کشاورزی این شهرستان هم دارای قابلیت های فراوانی است، طوری که 115 هزار تن محصولات زراعی ، هفت هزار و 500 تن محصولات دامی ، چهار هزار و 200 تن گوشت قرمز ، هزار تن گوشت سفید و 28 هزار تن شیر و عسل در این شهرستان تولید می شود.
طرح آبادانی و پیشرفت منطقه ای بنیاد مستضعفان در هشتمین شهر کم برخوردار کشور امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان گرمی آغاز شد.
مهم ترین برنامه اولیه اجرای این طرح ملی در منطقه شهرستان گرمی انتخاب مشاور برای مطالعات پایه و شناسایی چالش ها ، استعدادها و فرصت های منطقه برای اجرای برنامه توانمندسازی در روستاهای شهرستان است.
همچنین اطلاع رسانی به مردم و مسئولان در خصوص اهداف طرح آبادانی و پیشرفت با رویکرد مشارکت مردم ، توسعه اشتغال و بهبود معیشت مردم روستایی، تامین تسهیلات طرح های اقتصادی و اشتغالزایی از طریق بانک سینا، عقد تفاهم نامه با دستگاه های مختلف برای ارجاع طرح نظیر سازمان فنی و حرفه ای و بنیاد مسکن، شناسایی اولویت های فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی منطقه و ایجاد پایگاه راهبردی ، برنامه ریزی و مدیریت طرح از دیگر گام های اجرای طرح آبادانی و پیشرفت گرمی است.
گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار