کد خبر: ۶۸۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 06 December 2018
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در شورای اداری شهرستان گرمی و آغاز رسمی اجرای طرح آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای بنیاد مسکن در این شهرستان اظهار کرد: باید از عنایات مقام معظم رهبری به استان اردبیل به ویژه ساکنان مناطق محروم قدردانی کنیم که به دنبال سفر پرخیر و برکت سال 79 گرمی به عنوان یکی از شهرهای پایلوت اجرای طرح آبادانی و پیشرفت قرار گرفت.
 
وی یکی دیگر از عنایات مقام معظم رهبری را اجرای پروژه پایاب سد خدافرین دانست و خاطرنشان کرد: فاز اول این پروژه به مساحت 37 هزار هکتار سال آینده به بهره‌برداری رسیده تا اجرای این پروژه ار محل صندوق توسعه ملی نتایج مثبتی را در محرومیت‌زدایی این استان به همراه داشته باشد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: در کنار کار شایسته مدیریتی بنیاد مستضعفان در اجرای طرح آبادانی و پیشرفت ما نیز به نوبه خود و از طریق جذب سرمایه‌گذاران و بودجه‌های دولتی سعی می‌کنیم تا در گرمی تحول توسعه‌ای را رقم بزنیم.

بهنامجو تصریح کرد: اجرای این طرح فرصت طلایی را در شمال استان اردبیل و شهرستان گرمی فراهم کرده که قطعا به تحول و تحرک بیشتر منجر خواهد شد.

وی به برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال یک هزار و 500 نفر در گرمی به همراه توسعه راه‌های مواصلاتی این منطقه به عنوان زیرساخت اصلی اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه راه‌های مواصلاتی گرمی مناسب توسعه این منطقه نیست و ما از سال آینده بزرگراه اردبیل – گرمی را اجرایی خواهیم کرد تا به عنوان یک زیرساخت اصلی این پروژه مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه فرمانده انتظامی استان اردبیل نیز گرمی را از امن‌ترین شهرهای مرزی کشور معرفی کرد و افزود: در سایه این امنیت آسیب‌های اجتماعی به حداقل رسیده و رفاه، اشتغال و توسعه فرهنگی به معنای واقعی رقم خواهد خورد.

حسین عبدی بیان کرد: هر چند برخی از اهالی این منطقه به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی گرفتار قاچاق و مسایل مرتبط با حمل موادمخدر شده‌اند اما ما باید در این منطقه بسترهای اشتغال را به گونه‌ای فراهم کنیم تا توسعه امنیت و در کنار آن بستر توسعه همه‌جانبه و پایدار اتفاق بیفتد.

وی ضرورت تامین مولفه‌های امنیتی را در اجرای طرح‌های توسعه‌ای یادآور شد و تصریح کرد: باید سیستم‌های امنیتی را در این مسیر توسعه مورد توجه قرار دهیم تا برخی مشکلات و نارسائی‌ها زمینه بروز برخی ناهنجاری‌ها را به وجود نیاورد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل نیز ضرورت توانمندسازی خانوارهای نیازمند را در منطقه محروم گرمی و توزیع 4 هزار و 700 مورد سبد حمایتی در بین این خانوارها یادآور شد و اظهار کرد: در این شهرستان 4 هزار و 700 خانوار با جمعیت 10 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که 60 درصد این خانوارها را زنان سرپرست خانواده و 40 درصد را سرپرست مرد تشکیل می‌دهند که 73 درصد آنها ساکن روستا بوده و از 30 سرفصل حمایتی کمیته امداد استفاده می‌کنند.

حسین دشتی ضرورت خودکفایی خانوارها را با ایجاد اشتغال مولد یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در این شهرستان و برای تامین مسکن 300 خانوار و همچنین احداث 600 باب سرویس بهداشتی و حمام برای خانواده‌های نیازمند به حمایت‌های جدی مسئولان نیاز داریم.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل نیز با اشاره به تهیه طرح توسعه پایدار روستاها در کنار اجرای طرح‌های هادی بیان کرد: باید از موازی‌کاری پرهیز کرده و به سمت توسعه متوازن در این مناطق براساس برنامه‌ریزی‌های دقیق حرکت کنیم.

مدیران منابع طبیعی و فنی و حرفه‌ای استان اردبیلی نیز از آمادگی برای واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های مختلف و فعالیت مرکز فنی و حرفه‌ای برادران در قالب 4 کارگاه و 16 حرفه آموزشی به همراه فعالیت 6 کارگاه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران با 20 حرفه آموزشی خبر دادند.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار