کد خبر: ۶۸۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ 06 December 2018

به گزارش تسنیم یوسف خدادادی عصر امروز در نشست استعدادهای برتر برای آشنایی با آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر غفلت‌زدگی مسئولان حاشیه‌نشینی شهری در اردبیل را به دنبال دارد که در این زمینه باید هم‌افزایی و تعاملات توسعه یابد تا بتوانیم مشکلات موجود را در این زمینه برطرف کنیم.

وی با اشاره به این که شناخت آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از معضلات اجتماعی بسیار مهم ارزیابی شده است بیان کرد: ریشه‌‌یابی این آسیب‌ها برای دور ماندن از خطرات امری ضروری است و رفتارهای پرخطر، خشونت و گسترش آن در بین افراد جامعه، اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی و سرقت از مصداق‌های بارز آسیب‌های اجتماعی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را نشان از وجود مشکلات اساسی در سیستم های سیاسی، اقتصادی، قضایی، مدیریتی و اداری یک کشور دانست و بیان کرد: باید در این زمینه برنامه‌های مناسبی تدوین شود تا بتوانیم مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کنیم.

خدادادی با اشاره به وضعیت نامناسب آسیب‌های اجتماعی در کشور اظهار کرد: عوامل به وجود آورنده آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، خشونت و نزاع، افزایش طلاق و حاشیه نشینی شهری می‌توان به غفلت زدگی مسئولان، عدم آموزش صحیح در آموزش و پرورش و سوء مدیریت اشاره کرد.

وی با اشاره به موضوع طلاق از استخراج علل افزایش طلاق در جامعه و ارائه 17 راهکار از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان خبر داد و گفت: آموزش‌های قبل از ازدواج و مشاوره های قبل از ازدواج و آموزش مهارت های زندگی از جمله فرهنگ گفت‌وگو و مفاهیم و مهارت‌های رفتاری از عوامل مهم در کاهش این آسیب است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار