کد خبر: ۶۸۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 10 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، علی رحمتی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در قالب طرحی که از سال ۹۱ در خصوص توزیع اقلام ایمنی در مناطق هدف اجرا شد، تا به امروز بیش از ۹ هزار کلاه‌ ایمنی به راکبان موتور اهدا گردیده است.

وی افزود: عدم بهره‌گیری از کلاه ایمنی در بسیاری از تصادفات منجر به فوت شده و هزینه های غیرقابل جبرانی را به خانواده این افراد تحمیل می‌کند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: فرهنگسازی و افزایش آموزش‌های لازم برای رعایت موارد ایمنی ضروری بوده و مانع از بروز اتفاقات ناگوار خواهد شد.

رحمتی اضافه کرد: تا پایان مهرماه سال جاری ۱۳۱ نفر به دلیل تصادف در جاده‌های استان اردبیل کشته شدند که سهم موتورسواران در بروز چنین اتفاقات ناگوار و ناراحت کننده‌ای بسیار قابل توجه بوده است.

به گفته وی حرکت در مسیر خلاف اعلام شده و بهره‌گیری از موتور در پیاده‌رو از جمله شایع‌ترین تخلفات موتورسواران استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به برگزاری همایش ارتقای ایمنی راکبان موتور در شهرستان نمین در حدود ۱۵۰ کلاه ایمنی و شبرنگ رایگان در بین همشهریان اعطا شد و موارد لازم برای لزوم توجه به فرهنگ استفاده صحیح و ایمن از موتور نیز مورد یادآوری قرار گرفت.

رحمتی توجه به قوانین رانندگی را تضمین کننده سلامت و ایمنی رانندگان دانست و یادآور شد: بسیاری از موتورسوارانی که در استان دچار حادثه می‌شوند، به دلیل عدم برخورداری از کلاه ایمنی و ضربه به سر و نقض قوانین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار