کد خبر: ۶۸۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 11 December 2018
به گزارش آران نیوز: به نقل از پایگاه اینترنتی سفرا جمهوری آذربایجان ، عزیر جعفروف گفت : « آمریکا در این راستا به جمهوری آذربایجان کمک کرده است که این کمک به خرید تجهیزات دریایی از جمله شناورهای تندرو اختصاص یافت.»
عزیر جعفروف افزود : « دیدار خانم لائورا کوپر با رییس جمهوری و وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از نظر آمریکا اهمیت زیادی دارد. زیرا، آمریکا به اندازه کافی از حمایت جمهوری آذربایجان از ماموریت نظامیان آمریکایی در افغانستان استفاده می کند و از حضور سربازان جمهوری آذربایجان در ماموریت ناتو در افغانستان نیز رضایت دارد. افزایش شمار سربازان جمهوری آذربایجان خدمت کننده در ترکیب نیروهای ناتو در افغانستان نیز رضایت آمریکا را موجب شده است. حضور هیأتی بزرگ به همراه لائورا کوپر در سفر به جمهوری آذربایجان نیز نشان می دهد که جمهوری آذربایجان در آینده در “برنامه همکای برای صلح” ناتو فعالانه شرکت خواهد کرد. »
این کارشناس نظامی جمهوری آذربایجان در پاسخ به سوالی درباره ارتباط همکاری نظامی جمهوری آذربایجان و آمریکا با جمهوری اسلامی ایران نیز گفت : « جمهوری آذربایجان بطور صریح اعلام کرده است که در هیچ حرکتی امکان استفاده از اراضی خود را ضد همسایگانش فراهم نخواهد کرد. »
عزیر جعفروف درباره احتمال خرید تسلیحات از آمریکا نیز گفت : « جمهوری آذربایجان هم اکنون نیازی به خرید سلاح از آمریکا ندارد. طی سال های اخیر از اسراییل، بلاروس، پاکستان ، ترکیه ، روسیه ، فرانسه و سایر کشورها سلاح خریداری شده است. فقط در زمینه آموزش نظامی و تربیت افسران ارتش جمهوری آذربایجان با آمریکا همکاری می شود.»
لائورا کوپر، مشاور معاون وزیر دفاع آمریکا در رأس هیاتی به جمهوری آذربایجان سفر و در چهارم دسامبر با الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان و همچنین با ذاکر حسن اف، وزیر دفاع این کشور دیدار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار