رونمایی از مقبره مقصود بایرامی
مراسم یادبود اسطوره فوتبال اردبیل با حضور پیشکسوتان فوتبال در اردبیل برگزار می شود.
کد خبر: ۶۸۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷ 12 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بهرام آقاخانی در جلسه هماهنگی مراسم یادبود مرحوم مقصود بایرامی در اردبیل اظهار داشت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان هیئت فوتبال استان مراسم یادبود اسطوره فوتبال اردبیل مرحوم «مقصود بایرامی» از ساعت 16 روز شنبه در سالن شهید آسمانی اردبیل و با حضور پیشکسوتان فوتبال و مسئولان با هدف پاسداشت اسطوره های فوتبال برگزار می‌شود و تمهیدات لازم در این زمینه انجام یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود:همچنین در حاشیه این مراسم، مقبره مرحوم مقصود بایرامی فوتبالیست اردبیلی رونمایی خواهد شد.

آقاخانی از آغاز مسابقات فوتسال کارکنان دستگاه‌های اجرایی با یاد مرحوم مقصود بایرامی خبر داد و افزود: این دوره از مسابقات با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام برگزار می‌شود.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل نیز اظهار کرد: زنده یاد مرحوم مقصود بایرامی از لحاظ اخلاقی و فنی یکی از اسطوره‌های فراموش نشدنی فوتبال ایران بود. و زحمات زیادی برای فوتبال اردبیل و آذربایجان کشیده است.

صمد نوتاش افزود: نام و یاد مرحوم مقصود بایرامی همچنان در جامعه فوتبال به نیکی یاد می‌شود که هماهنگی‌های به عمل آمده در حاشیه این همایش از پیشکسوتان فوتبال استان تجلیل می‌شود زیرا پیشکسوتان سرمایه‌های ارزنده فوتبال هستند.

وی بیان کرد: همزمان با مراسم یادبود مراسم زنده یاد مقصود بایرامی نمایشگاه عکس این فوتبالیست فقید با همکاری معاونت فرهنگی اداره کل برگزار می‌شود که از تعداد 40 پیشکسوت فوتبال استان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تجلیل به عمل می‌آید.

زندگینامه مرحوم مقصود بایرامی

مرحوم مقصود بایرامی در 26 آبان ماه سال 1338 در یک خانواده ورزش دوست در محله کوچه اسلامی اردبیل به دنیا آمد او در دوران تحصیل ابتدایی با دنیای توپ گرد آشنا شد و همین آشنایی موجب آن گردید که مرحوم بایرامی با تمام وجود عاشق فوتبال شود.
وی در سایه عشق و علاقه و با مدد گرفتن از هوش سرشار خود پله های ترقی و تعالی در فوتبال را به مرور طی کرد، وی با تیم ملوان که یک تیم محلی در کوچه اسلامی اردبیل بود رقابت در دنیای فوتبال را آغاز کرد و سپس پیراهن تیم صفوی را بر تن کرد.
مرحوم بایرامی با نشان دادن توانایی های خود به عنوان بازیکنی با استعداد و با تکنیک معرفی شد و در سال 1358 به عضویت تیم پاس اردبیل در آمد و با این تیم افتخارات بسیاری در سطح باشگاههای اردبیل و استان آذربایجان شرقی به دست آورد.
مرحوم بایرامی بعد از درخشش در تیم پاس توسط بیوک صباغ مربی تیم فوتبال آذربایجان شرقی به تیم منتخب استان دعوت شد و با حضور در این تیم در خط هافبک بهترین بازیها را در لیگ قدس آن زمان به نمایش گذاشت.
وی در زمان مربیگری معلم برجسته اخلاق و توانا مرحوم پرویز دهداری به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.
مرحوم مقصود بایرامی در جریان مسابقات فوتبال جام فلق به عنوان کاپیتان تیم اردبیل بهترین دوران فوتبالی خود را پشت سر گذاشت، او در سال 1368 در جریان مسابقات فوتبال جام فجر در شیراز چهره استثنایی فوتبال اردبیل معرفی شد و از آنجا به تیم بنیاد شهید تهران رفت و در رقابت های باشگاهی تهران با ارائه بازیهایی زیبا خاطراتی ماندگار به یادگار گذاشت.
وی در بازگشت به اردبیل پیراهن تیم های شهرداری و راه ترابری را برتن کرد و تا آخرین روزهای عمر خود برای پیشرفت و توسعه فوتبال منطقه تلاش کرد.
به نظر همه کارشناسان ، پیشکسوتان و اهالی فوتبال منطقه مرحوم مقصود بایرامی ابر مرد فوتبال اردبیل بود، او پرچمدار فوتبال نوین در منطقه بوده و با اخلاق نیکو ، تکنیک بالا ، هوش سرشار و توانایی مثال زدنی سهم بزرگی در معرفی فوتبال اردبیل در کشور داشت.
آقای گل جهان علی دایی، محمد قلیزاده ، عزیز گنجگاهی ، بهنام دولت و ناصر اروجی از جمله هم بازی های مرحوم مقصود بایرامی بو دند.
مرحوم مقصود بایرامی این بازیکن بزرگ فوتبال استان اردبیل و کشور به دلیل ابتلا به بیماری گوارشی در بیست و پنجم آذرماه سال 1374 چشم از جهان فرو بست و همه دوستداران فوتبال منطقه را عزادار کرد.
روحش شاد و راهش پر رهرو با.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/9/21/440967_644.jpg

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/9/21/440968_524.jpg

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار