کد خبر: ۶۸۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ 12 December 2018
 
16 هزار معتاد اردبیلی در چرخه درمان قرار دارند

به گزارش تسنیم بهنام بهشتی عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرزی پارس آباد مغان اظهار داشت: بیش از 16هزار معتاد در مناطق مختلف این استان در چرخه ترک اعتیاد و بهبود از این بیماری هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت : در حال حاضر 93 مرکز ام ام تی درمان سرپایی سوء مصرف مواد مخدر با دارو های آگونیست و 9 مرکز اقامتی ترک اعتیاد در این استان فعالیت مستمردارند.

بهشتی افزود: در نیمه نخست امسال 14 هزار و 436 نفر به انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در 92 مرکز درمانی سرپایی و یا کمپ‌های ترک اعتیاد تحت درمان در کمپ های ترک اعتیاد زیرپوشش بهزیستی استان تامین شده قرار گرفته‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل تعداد زنان پذیرش در مراکز درمان سرپایی سوء مصرف مواد مخدر در سطح استان در نیمه نخست سال را 229 نفر و تعداد زنان ارجاع شده به مراکز بهبودی اقامتی به استان همجوار را 19 نفر عنوان کرد.

وی تعداد مراکز اجتماع درمان مدار در سطح استان را دو مرکز اعلام کرد و افزود: یک مرکز در شهرستان مرزی پارس آباد مغان با 100 پذیریش و یک مرکز تازه افتتاح شده در شهرستان مشگین شهر با 58 نفر پذیریش هستند.

بهشتی به ضرورت آگاهی بخشی در خصوص تهدیدات و خطرات اعتیاد شد و خاطر نشان کرد : آگاهی بخشی برای خانواده ها، جوانان و دانش آموزان و ورزشکاران را لازم و ضروری دانست.

علی علایی فرماندار شهرستان پارس آباد مغان نیز بر تشدید نظارت و مبارزه با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد، باید از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان به خوبی استفاده شود که در این زمینه آموزش و پرورش در آگاهی بخشی به نوجوانان در این زمینه نقش مهمی دارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار