مدیرکل راه و شهرسازی یزد :
مدیرکل‌راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به تهیه‌طرح جامع حفاظت محور شهر یزد توسط اداره کل راه و شهرسازی گفت: مشارکت مردم مکمل بازآفرینی پایدار شهری است.
کد خبر: ۶۸۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 12 December 2018

محمدرضا نقصان محمدی با اشاره به اهمیت و جایگاه بازآفرینی در بافت‌های مختلف شهری اظهار داشت: اهمیت و ارزشی که شهر یزد دارد امروز برای جهانیان نیز شناخته شده است که این شناخت وظیفه ما را در برابر این ارزش ها و میراثی که به یادگار مانده در حفظ و محافظت آن سخت تر می کند.
وی با تاکید بر حضور و مشارکت مردم در کنار بخش خصوصی برای شکل گیری پایدار طرح بازآفرینی شهری افزود: حضور و مشارکت مردم و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی است که می‌تواند موجب ارتقای سطح کیفی زندگی مردم در بافت های فرسوده شده و ناکارآمدی بافت را کارآمد و موثر کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه مشارکت مردم است که تعریف بازآفرینی پایدار شهری را کامل می کند عنوان کرد: کلمه بازآفرینی یک کلمه عام است لذا باید مکان محور شده و در جایگاه خودش تعریف شود.
وی با تاکید بر پرهیز از دخالت از سوی دستگاه های دولتی در طرح بازآفرینی پایدار شهری و استفاده بهینه از بافت فرسوده و ناکار آمد اظهار داشت: دخالت دستگاههای دولتی می تواند اجرای این طرح را ناپایدار کند و به شکلی از هدف اصلی که برای طرح در نظر است دور کند اما اگر حضور و مشارکت ساکنین با نظارت دولت باشد موجب افزایش سطح کیفی زندگی آن منطقه می شود.
نقصان محمدی با اشاره به تشکیل ستاد ملی بازآفرینی شهری به ریاست رئیس جمهور و دبیری وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: ستاد بازآفرینی استان نیز ریاست استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی شکل گرفته و در شهرستان های تابعه استان هم ستادی با همین نام به ریاست فرمانداران تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه موضوع طرح های بازآفرینی شهری در سطح ملی و استانی از طریق همین ستاد ها در حال پیگیری است ادامه داد: باید نگاه به بافت‌های ناکارآمد نگاه جامع و کامل باشد به عنوان مثال، بحث خدمات روبنایی همچون احداث خانه‌های بهداشت، مسجد، مدرسه و ... همچنین خدمات زیربنایی و تاسیسات زیربنایی همچون آب، برق، گاز و تلفن که لازم است فراهم شود تا مردم محلات را ترک نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار