کد خبر: ۶۹۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 12 December 2018

این انگلیسی ها بودند که فهمیدند در زمستان بجای خزیدن در گوشه اتاق و به امید دمیدن آفتاب نیمه جان بهاری ٬ می توان از برف و سرما هم لذت برد و هم کسب درآمد کرد .

شاید از این رو اغراق نباشد بگوییم اردبیل می تواند با استفاده از پتانسیل های زمستانی اش همان نقشی را ایفا نماید که شهر های دامنه آلپ سالهاست با بهره مندی از موهبت الهی از آن ایفا می نمایند.
در واقع وجود پتانسیل های زمستانی اردبیل٬ درک و نگاه درست بهنامجو و سابقه وی در صنعت گردشگری ٬ زمینه ساز استارت برنامه ای شده است که از آن استاندار اردبیل به به نام «زمستان بیدار » یاد می کند و به باورش ٬ می توان سکوت و سکون زمستان را در اردبیل همانند دیگر کشور های با پتانسیل گردشگری زمستانی ٬ به یک شور و نشاط تبدیل کرد.
شور و نشاطی که می تواند با جذب گردشگران زمستانی مشتاق ٬ محرک اقتصاد استان هم باشد.

طرحی که در نگاه اول جذاب و سهل الوصول در رسیدن به ایده آل گردشگری زمستانی ٬که حلقه مفقوده زنجیره ی گردشگری استان می تواند باشد .

اما بنظر می رسد این طرح هم به مانند اکثر طرح و پروژه ها ٬ در ابتدای راه خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که اگر زود علاج نشود این طرح و ایده جذاب را می تواند زمین گیر و باشکست مواجه کند.

مشکلاتی که این طرح در ابتدا و با آن روبروست نه از بعد زیر ساختی بلکه از لحاظ نرم افزاری و به عبارتی مدیریتی است . بطوریکه تقریبا اکثر مدیران و دست اندرکاران مرتبط با این حوزه نتوانسته اند به درک درست و صحیح از ماهیت و چیستی این طرح برسند. و همین امر باعث شده است که به نوعی با آشفتگی سازمانی در بین مدیران مواجه باشیم که علیرغم اینکه در آستانه شروع فصل زمستان قرار داریم هنوز هیچ برنامه و مدلی که بیانگر چگونگی اجرای طرح در چهار شهر ٬ اردبیل ٬ مشگین شهر ٬ خلخال و سرعین باشد بیان و تشریح نشده است .

جالبتر اینکه هنوز به دلیل آماده نبودن مسئولان٬ حتی مردم استان هم اطلاع دقیقی از چند و چون کار ندارند .

در واقع ذهنیت مردم و به طبع مسئولان بنظر می رسد از زمستان بیدار همان جشنواره زمستانی است که سالهاست در سرعین برگزار می شود !!!

در واقع ماهیت طرح« زمستان بیدار »بهنامجو قطعا با مدل جشنواره سرعین متفاوت می باشد و تاکید وی بر اجرای این طرح بیشتر از آنکه یک ایده موقت و زود گذر باشد یک برنامه مدون گردشکری است که از دل آن در میان مدت می تواند برند گردشگری زمستانی ایران در دامنه های سبلان متولد شود. و تاکید وی بر اهمیت طرح مؤید این می باشد‌.

حتی به باور کارشناسان صنعت گردشگری در صورت اجرای صحیح طرح «زمستان بیدار »این طرح می تواند علاوه بر ایران در بعد منطقه ای نیز اردبیل را در زمستان ها به مقصد توریست های کشورهای همسایه تبدیل کند.و در واقع سبلان همان نقشی را ایفا نماید که آلپ برای اروپاییان بازی می کند.

انتظار می رود با تشکیل کار گروه ویژه و کار آمد و توجیه مسؤلان مرتبط٬ این طرح بتواند قالب عملیاتی شدن به خود گرفته و رونق بخش گردشگری زمستانی و پویایی اقتصاد زمستانی استان را فراهم کند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار