به گزارش تابناک اردبیل،حمید لطف اللهیان با قدرانی از حضور و هم اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در پروژه های عمرانی فرهنگی مجموعه شهرداری اردبیل تصریح کرد: اصحاب فرهنگ و هنر در بازآفرینی عمارت شهرداری نیز نقش مهمی را داشته و هم اندیشی با هنرمندان و فرهنگیان نه تنها باعث نشد که عمارت تاریخی شهرداری اردبیل از بین رود بلکه در حال حاضر کارکرد فرهنگی به خود گرفته و پیشینه و فرهنگ اردبیل را بازگو می‌کند.

وی گفت: پیاده راه شیخ صفی(عالی قاپو) نیز در ادامه همین پروژه‌های عمرانی فرهنگی است که ایجاد چنین مکانی برای گردشگران و شهروندان در شهر احساس می‌شد.

ناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این بازدید گفت: امروزه تمامی مقاصد گردشگری بر مبنای پدیده ای بنام "گذر فرهنگی" قرار گرفته اند که هویت و فرهنگ خود را در معرض دید عموم گردشگران قرار داده اند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اردبیل همواره در کنار مجموعه شهرداری اردبیل در احیای هویت، تاریخ و فرهنگ شهر اردبیل هستند، گفت: ضروری است گذرگاههای فرهنگی در استان تعریف شود.

همچنین در ادامه مراسم تفاهم نامه ای مابین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری اردبیل امضا شد که در این تفاهم نامه این پیاده راه به " گذر فرهنگ و هنر اسفریس" نام گرفت.