رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اردبیل:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: با تلاش شبانه‌روزی پلیس ۲۸ باند توزیع مواد مخدر در اردبیل شناسایی و منهدم شد.
کد خبر: ۶۹۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 16 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، محمد خیرخواه بشر در جمع خبرنگاران تصریح کرد: خطر اعتیاد بیش از هر مقطع دیگری به اشکال مختلف در کمین خانواده‌ها بوده و فرهنگسازی، آگاهسازی و پیشگیری مهمترین ابزارهای قانونی مورد نظر خواهد بود.

وی به تبلیغات سوء و غیرعلمی فروشندگان مواد مخدر اشاره کرد و افزود: سوداگران به بهانه‌های واهی همچون افزایش تمرکز و موفقیت در آزمون‌های تحصیلی، از بین رفتن چین و چروک، جوانی و درخشش در میادین ورزشی اقدام به فروش انواع مواد مخدر می‌کنند که هیچ کدام از این تبلیغات نه تنها پاسخگو نبوده بلکه باعث اعتیاد و وابستگی به مصرف این قبیل مواد خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل بر ضرورت افزایش مشاوره‌های لازم در بین خانواده‌ها در قبال مبارزه با مواد افیونی تاکید کرد و توضیح داد: کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر با احداث دفاتر مشاوره حضوری و تلفنی به صورت کاملا رایگان آماده خدمات‌دهی به همشهریان هستند.

بانوان بیشترین مراجعه را به مراکز مشاوره اعتیاد دارند

خیرخواه بیشترین مراجعه‌کنندگان به مراکز مشاوره مبارزه با مواد مخدر را بانوان دانست و افزود: ۷۰ درصد افراد از طریق سیگار و قلیان به مصرف مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده که به عنوان دروازه ورود به این بلای خانمان‌سوز معرفی می‌شود.

وی به تشریح خطرات مصرف «گل» در بین دانش‌آموزان که در سطح فضای مجازی با تبلیغات وسیعی نیز همراه شده اشاره کرد و افزود: با توجه به نحوه مصرف و ساخت راحت این ماده بسیار خطرناک که از درصد اعتیادپذیری بالایی نیز برخوردار است، گرایش نوجوانان و جوانان به مصرف آن بالا است .

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: نوجوانان بیشتر از هر گروه سنی دیگری در معرض تهدید مصرف مواد مخدر قرار دارند و فروشندگان به دلیل عدم آگاهی این گروه و سوء‌استفاده از هیجان‌طلبی آنان در تلاش برای سود بیشتر و ویران کردن خانواده‌ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار