مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل:
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 62 پروژه را در اردبیل و در بخش بازآفرینی اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.
کد خبر: ۶۹۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 17 December 2018
به گزارش تابناک اردبیل، محبوب حیدری اظهار کرد: از 29 شهر استان اردبیل 22 شهر دارای طرح تفصیلی و 23 شهر نیز دارای طرح جامع است به طوری که 6 شهر دارای طرح هادی شهری و چهار شهر نیز دارای طرح جامع ناحیه‌ای است.

وی به پروژه‌های بازآفرینی شهری و حوزه مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مسئولان کشوری و پیگیری استاندار اردبیل ما در محلات هدف طرح‌های مختلفی را در حال اجرا داریم به طوری که علاوه بر شهر اردبیل و پارس‌آباد در مشگین‌شهر و خلخال نیز مطالعات بازآفرینی محلات هدف به انجام رسیده و به تازگی در بیله‌سوار، کوثر، گرمی، نمین و سرعین نیز مطالعات بازآفرینی انجام شده و فاز اول آنها به تصویب شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: هر چه سریعتر فاز دوم مطالعات نیز در محلات هدف انجام خواهد شد تا با همکاری 27 دستگاه اجرایی که درگیر این پروژه هستند شاهد عملیاتی شدن این طرح‌ها باشیم.
 
حیدری گفت: در قالب طرح بازآفرینی 62 پروژه در سطح استان اردبیل در حال اجراست که 23 پروژه به شکل جاری در حال انجام بوده و 24 پروژه نیز امسال تعریف کردیم و 15 پروژه نیز به صورت اقدام مشترک انجام خواهد شد.

وی افزود: 39 میلیارد تومان در قالب پروژه‌های اقدام مشترک هزینه خواهد شد و ما در شهرهای بالای 50 هزار نفر و محلات بالای 10 هزار نفر این طرح‌ها را اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه امسال 3 هزار و 215 واحد مسکن در این مناطق تعریف شده است، تصریح کرد: از محل وجوه اداره شده 64 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و قرار است 300 میلیارد تومان نیز توسط بخش خصوصی طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی شود.

حیدری ادامه داد: 39 میلیارد تومان نیز راه و شهرسازی و 116 میلیارد تومان سایر دستگاه‌ها برای اجرای این طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی اختصاص می‌دهند تا با پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات زمینه اشتغال 3 هزار و 799 نفر فراهم آمده و 5 هزار و 700 نفر نیز اشتغال غیرمستقیم پیدا کنند.

وی از پرداخت 64 میلیارد تومان تسهیلات در دو فاز 50 میلیون تومان برای کلانشهرها و 40 میلیون تومان سایر شهرها با نرخ سود 9 درصد خبر داد و اظهار کرد: قرار است برای هر واحد انبوه‌ساز 70 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد پرداخت شود.

وی از تکمیل مساکن مهر و بسته شدن پرونده آنها خبر داد و خاطرنشان کرد: سهمیه استان اردبیل در حوزه مسکن مهر 41 هزار و 376 واحد بوده که تاکنون 40 میلیون و 556 واحد به متقاضیان واگذار شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: یک هزار و 317 واحد به زودی افتتاح خواهد شد و مابقی واحدها که شامل 287 واحد در مشگین‌شهر و 530 واحد در میراشرف اردبیل است با تکمیل زیرساخت‌ها و سایر نواقصات آماده افتتاح می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار