اردبیل در ردیف سیستان قرار گرفت
در سه ماهه پائیز با یک کاهش 67 درصدی بارش‌ها در استان اردبیل روبرو هستیم به طوری که اردبیلی‌ها پائیز بدون برف را سپری کردند.
کد خبر: ۶۹۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ 18 December 2018
به گزارش تابناک اردبیل،‌ علی دولتی‌مهر اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های کشوری از لحاظ کاهش بارندگی استان اردبیل جزو سه استان کم بارش کشور در کنار سیستان و بلوچستان و یزد قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنان امیدواریم در زمستان بخش عظیمی از این کاهش بارندگی‌ها جبران شود تا استان اردبیل در فصل جاری بارش در ردیف استان‌های دچار خشکسالی قرار نگیرد.
 
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ضرورت راه‌اندازی رادار هواشناسی را با هدف پیش‌بینی‌های صحیح و درست یادآور شد و تصریح کرد: ما اگر بتوانیم به واسطه این امکانات دو تا 6 ساعت قبل از وقوع سیل و سایر حوادث غیرمترقبه پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم جلوی بسیاری از خسارت‌ها در این بخش گرفته خواهد شد.

دولتی‌مهر به ارتباط مستقیم با کشاورزان و اطلاع‌رسانی بدون واسطه به آنها از وضعیت هواشناسی اشاره کرد و گفت: ما بیش از یک هزار و 200 نفر از کشاورزان را با پیامک و سایر ارتباط‌های جمعی از اوضاع جوی مطلع می‌کنیم و همین ارتباط‌گیری سبب شده است تا بین 3 تا 5 درصد تحرکات ما به افزایش تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم و حبوبات منجر شود.
وی ارتباط نزدیک مردم را با هواشناسی از طریق سامانه اطلاع‌رسانی یادآور شد و افزود: با راه‌اندازی استودیوی هواشناسی مرکز اردبیل سعی کردیم تا از طریق این رسانه فراگیر مردم را در جریان شرایط اقلیمی قرار دهیم.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل همچنین به وضعیت کم بارشی در استان اشاره کرد و گفت: سه استان سیستان و بلوچستان، اردبیل و یزد با کاهش 21 تا 67 درصدی در سطح کشور جزو استان‌های خشک پائیزی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
احتمالاقبل ازاینکه ابرهای بارش زابه اردبیل برسددرمناطق دیگربارورمیشودونزولات به اردبیل نمیرسد.وگرنه خیلی کم سابقه ست که درپاییزاردبیل بارشی بخودنبیند.مشکوک هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار