با کنار رفتن برنده اولیه
شرکت کشت و صنعت مغان با ۶۳ هزار هکتار وسعت، شامل باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه قند، کارخانه لبنیات، کارخانه فرآوری میوه ­به شیرین عسل واگذار شد.
کد خبر: ۶۹۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 21 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که از ابتدای مزایده های شرکت کشت و صنعت مغان، شرکت شیرین عسل به علت قیمت پایین تر در جایگاه دومین خریدار این شرکت قرار گرفته بود که بر اساس تصمیمات جدید مصوب شد که این شرکت به جای خریدار اصلی که از مدیریت شرکت انصراف داده است قرار بگیرد.

سازمان خصوصی سازی تاکید کرده است که­ شرکت کشت و صنعت مغان با این پیش شرط که خریدار دوم باید تمام شرایط خریدار اول را متقبل شود به شرکت شیرین عسل واگذار شده است که از جمله آن پرداخت قیمتی برای این شرکت است که شرکت اول در مزایده قرار بوده پرداخت کند و­مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان که در نامه واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به شرکت شیرین عسل که در فضای مجازی منتشر شده است تنها حصه نقدی خرید این شرکت بوده و در واقع این شرکت به قیمت هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به شرکت شیرین عسل واگذار شده است و باقی مبلغ قرار داد بر اساس شرایطی که برای خریدار اول در نظر گرفته شده بود از خریدار جدید دریافت خواهد شد.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه تلویزیونی اردبیل با اشاره به اقدامات و دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان، دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس، دستگاه امنیتی و … در خصوص اهلیت در واگذاری کشت و صنعت مغان، اظهارکرد: تمام دغدغه ما این بود که برنده مزایده اهلیت داشته و بتواند مجموعه کشت و صنعت را اداره کند.

وی با اشاره به لزوم واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴قانون اساسی برای افزایش بهره‌وری افزود: از فردای روزی که متوجه شدیم نفر اول مزایده اهلیت لازم را ندارد، مخالفت شدید انجام شد و سازمان خصوصی سازی نیز با توجه به ادله مثبته از جمله مسائل و مشکلات و عدم توان مالی نفر اول بحث واگذاری را رد و نفر دوم مورد تایید قرار گرفت تا مساله واگذاری انجام شود.

استاندار اردبیل، ادامه داد: براساس همان مزایده اول و براساس اهلیت و توان مالی نفر دوم بحث واگذاری انجام شد.

بهنام‌جو تصریح کرد: شرکت شیرین عسل به عنوان دومین شرکت کننده در مزایده نزدیک به ۱۵۰۰۰نفر پرسنل داشته و به ۶۳کشور دنیا صادرات دارد و توان مالی و اهلیت این شرکت مورد بررسی قرار گرفت و تعهد لازم برای افزایش اشتغال‌زایی و ایجاد صنایع تبدیلی اخذ شد.

وی بیان داشت: مقرر شد مقدمات ایجاد دو خط صنایع تبدیلی شامل رب گوجه فرنگی و کارخانه روغن تا پایان سال در کشت و صنعت مغان محیا و سال آینده افتتاح شوند و ایجاد اشتغال نیز به صورت کامل انجام شود که قطعا باعث رونق کسب و کار در منطقه و استان خواهیم بود.

گروه صنایع غذایی شیرین‌عسل نام یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی مستقر در شهر تبریز با مالکیت یونس ژائله است، محصولات تولیدی این شرکت شامل بیسکویت، شکلات، کیک، ویفر، مارش مالو، آبنبات، تافی، آدامس و پودر و کره کاکائو و … می‌باشد.

در این باره بخوانید
تردید در اهلیت متقاضی جدید کشت و صنعت مغان

برخی بر این عقیده اند که فروش کشت و صنعت مغان به خریدار تبریزی به منزله موفقیت در واگذاری این شرکت به سرمایه گذار بومی و از منطقه آذربایجان است اما در مقابل مخالفان بر این باورند که مشکل نه خریدار بومی یا غیربومی بلکه اصل،کشت و صنعت مغان به منزله سرمایه این منطقه است که اساساً قیمت آن به هیچ عنوان با دارایی عظیم شرکت سازگار نبوده و خریدار کنونی هم این شرکت، همانند خریدار قبلی آن را مفت به دست آورده است.

بیشتر بخوانید
برای ثبت در تاریخ مغان

ژائله متولد ۱۳۴۱ از تبریز و مدیرعامل صنایع غذایی شیرین عسل است.

http://ostanha.tabnak.ir/files/fa/news/1397/9/30/444313_958.png

برنده اول مزایده شرکت کشت و صنعت مغان، یکی از شرکتهای اقماری فروشگاه رفاه از تهران بود که به دنبال مخالفت ها و فشار منتقدین و افکار عمومی و آنچه که آن را فروش متری زمین این شرکت به یک پفک نمکی و با رقم 2800 تومان عنوان می کردند،ابطال شد.

اعتراض نماینده مغان به فروش کشت و صنعت

شکور پورحسین نماینده مردم پارس‌آباد مغان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی به دلیل بروز مشکلاتی در واگذاری شرکت‌های بزرگ همچون کشت و صنعت مغان با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در مزایده ای که برگزار شده عموم مردم مغان نسبت به قیمت واگذاری و حجم مبلغ تعیین شده برای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اعتراض داشته وناراضی وشاکی هستند، اذعان کرد: درحالیکه امروز زمزمه هایی به گوش می رسد که علیرغم اعتراضات مردم و با از دور خارج کردن برنده نفر اول مزایده، شرکت کشت و صنعت و دامپروی مغان با یک میلیاردتومان کمتر از قیمت قبلی به نفردوم واگذار خواهد شد.

به گزارش تابناک اردبیل، اکنون که خریدار قبلی به دلیل فقدان اهلیت کنار گذاشته شد، این پرسش مطرح است که چگونه و با چه معیارهایی خریدار کنونی کشت و صنعت مغان از نظر اهلیت و سایر شرایط مورد سنجش و ارزیابی واقع شده که موفق به خرید قطعی کشت و صنعت مغان باشد!

به نظر می رسد آنچه که اکنون از داستان اردبیل که قاطعانه در مقابل فقدان اهلیت خریدار قبلی کشت و صنعت مغان ایستاد و مانع فروش این شرکت به فروشگاه رفاه شد، این سئوال مطرح است که آیا خریدار کنونی( شیرین عسل) دارای اهلیت است یا خیر و آیا کشت و صنعت مغان به ارزش واقعی خود مزایده رفته است؟!

 انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
خاک بر سر اردبیلی ها که تنها شرکت بزرگشان را هم یک تبریزی خریده است.قبلا هم مجتمع گوشت اردبیل را به یک تبریزی واگذار کرده بودند که داستان آنهم معلوم است.اصلا چه دلیلی برای خصوصی سازی هست.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
تابناک راحت شدی،مطمئنم ادمین تابناک اردبیل هم یایکی ازاهالی استان اذربایجانشرقی یااجیرشده انهاست.
میخاستی به تبریزیاواگذاربشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
نمونه مدیریت شیرین عسل دراستان اردبیل برکارخانه فراورده های سیب زمینی درکیلومترهشت جاده اردبیل ابی بیگلوهست.
این کارخانه باقیمت نازل خریده شد.جالبه تمام کارمندان دفتری ان اهل تبریزهستندحتی کامیونت های حمل اسنک پلاک15و25باراننده های تبریزی،کمترازهفتادنفرکارگراردبیلی که بصورت سه شیفته کارمیکنندکمتراز15دقیقه وقت نهارخوردن دارند،ازاین کارگران بومی درباربری کیسه های سیب زمینی وبرش انهااستفاده میشود.
تابناک به والامن اون کارخانه رفتم تمامی مراحلشوگذروندم ولی منصرف شدم.
اینهامااردبیلیاروتوشهرخودمون اجیرواستعمارکردند.چون نگاهشون به دیگران اینطوره.
نمیدونم درج میکنی یانه ولی بجان خودم ایناحرف دلم بود.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
http://www.anaj.ir/News/106829/%DA%A9%D8%B4%D8%AA-%D9%88-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%85%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF--%DA%98%D8%A7%D8%A6%D9%84%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B9%D8%B3%D9%84-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF/?id=106829
ببینیدسایت اناج تبریزچی گفته مواداولیه وخام ازاستان اردبیل برای انتقال به کارخانه های شیرین عسل تبریز.!!!!!
ازقرارمعلوم قرارنیست توکشت وصنعت ازنیروهای بومی زیاداستفاده بشه یاتحول زیادی درصنایع تبدیلی درمحل شرکت رخ بده!!!
چه تضمین اجرائی هست اینهااستخدام نیروهای بومی به عمل اورند؟؟
درحالی که کشت وصنعت ظرفیت ایجادده هزارفرصت شغلی راهم دارد.ازصنایع لبنی،گوشتی سوسیس و..روغن کشی،انواع بسکویت ،ابمیووساندیس و....
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
همش نقشه بوده ،دست اعلمی وپوری حسینی وژائله توی یه کاسه ست،بیخودی علیه شمواضع گرفته بود.
تابناک فک کنم دیگه راحت شدی توهم طرفدارمواضع اعلمی بودی.
سیاست تبریزیاروکمترکسی بتونه بفهمه
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
درودبرتابناک اردبیل درسایت اناج تبریزنظرموگفتم واینکه بایدشیرین عسل تعهدوتضمین بده مبنی برافزایش استخدامهای بومی درکشت وصنعت مغان وعدم خام فرستی به تبریز.
متاسفانه سایت اناج بیش از24ساعت گذشت ولی نظرات منتقدان به این خبررودرج نکرد.
عیسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
تبریزی ها نون لیاقت و مدیریت صحیح را میخورند. خوب کارخانه سیب زمینی دست اردبیلی ها ورشکست بود
رحمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
پس نماینده مغان که دم از بیت المال می زد کجاست
مهدی
|
United States
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
قشنگ معلوم بود اعلمی زیر پرچم ژائله سینه میزنه، شکر خدا که ایشون و سایت تابناک به هدفشون رسیدن. تا دیروز که هر متر کشت و صنعت قیمت پفک نمکی بود. حالا ک به یه تبریزی رسید همون قیمت زمین میشه در و گوهر
محمدعلی جدیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
بنام خدا
واقعا منه تبریزی از سرمایه گذارانمون بشدت گله مندم بابا اصلا میدونین یونس ژائله کیه؟؟؟اصلا میدونین امار نسبتا کم بیکاری در استان اذربایجان مرهون همین مرد بزرگوار هستش؟اصلا چرا اینقدر مشتاقین یه بیگانه بیاد اردبیل رو به فنا بده؟؟؟چرا موقع رفتن حیران زیبامون کسی داد زند تو اردبیل؟؟؟این ریشه کثیف تبریز ستیزی تا کی میخواد ادامه پیدا کنه؟؟؟مواد اولیه استان زیبای اردبیل میاد شیرین عسل؟؟؟؟خب پولشو میده بد کاری میکنه پولشو بجای واردات به استان اردبیل میاره؟؟؟؟البته مغان خاکش سواس الان من مطمئنم 90 درصد مردمش کیف میکنن یه مرد آذربایجانی و ترک و بومی اومد ولی من روحمم اردبیلی هستش کاش بجای تفرقه افکنی یه عده واقعا بیسواد و معلوم الحال بغل تبریز وایسین و باهم پیشرفت کنیم یاشاسین اردبیل یاشاسین آذربایجان
پرسنل شیرین عسل اردبیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
سلام
خدمت دوست بزرگوارمون عرض کنم که نگاه شما کاملا متصبانه و نفرت انگیز هست.
برادر عزیز لازمه بدونی که کارخانه سیب زمینی سابق سه بار به مزایده رفت ولی کسی حاضر نشد کارخانه ورشکسته را بخره و احیا کنه و یکصد نفر رو بطور مستقیم صاحب کار کنه.کجا بودن اون سرمایه داران اردبیل ؟چرا نیومدن بخرن؟چرا گذاشتن یه غیر بومی بخره؟خدا پدر استاندار سابق رو بیامرزه که رفت یه سرمایه گذار آورد و کارخانه ورشکسته ای رو احیا کرد که روباه ها توش لونه کرده بودن.ضمنا اگه طرز فکر سرمایه دار به وسعت فکر شما بود که می شد یکی مثل شما...
اگه موقع استخدام به ساختمان اداری اومده بودی حتما بهت نشون میدادم که از بدو احیای کارخانه دو نفر غیر بومی هست که تا الان هم همین رویه ادامه داره و بقیه کارکنان بومی استان اردبیل هستن.
مگه وقتی شما یه ماشین می خری میری پلاکش رو از بندرعباس میگیری؟واقعا باید شک کرد به ....
شما برو تو خیابانهای اردبیل تک تک کامیونت ها رو نگه دار از رانندش بپرس ببین کجاییه؟؟
لازمه بدونی پرسنل محترم تولید ناهارشون رو تو خونه کنار خانواده میل میکنند آخه شیفت هشت ساعته هست و ساعت دو ظهر تموم میشه.
ضمنا باربری کسیه های سیب زمینی بر عهده فروشندگان سیب زمینی هست.
شما برو طرز نگاهتو درست کن و استعمار گونه فکر نکن چون از کوزه همون برون تراود که در اوست.
حتما یه سر به شهرکهای صنعتی اردبیل بزن ببین چه خبره؟چرا کارخونه ها و کارگاهها لانه حیوانات وحشی شده؟چرا همون سرمایه داران اردبیلی که سنگشون رو به سینه میزنی نمیان احیاش کنن؟
من تبریزی نیستم ولی از همون تبریزی که اومده واسه یکصد نفر اشتغال مستقیم و واسه پانصد نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده حمایت میکنم واعلام می کنم باید دست امثال آقای ژائله رو بوسید که در این وضع نابسامان اقتصادی همچین کار عظیمی را کرده وگرنه شرکت دولتی مشخص است که با باند بازی و پارتی بازی اداره میشه آخر عاقبتی غیر از ورشکستگی نداره.
در آخر برادر عزیز تولید محصول رو همه بلدن میتونن انجام بدن ولی مهم فروش محصول هست که کار هرکسی نیست به 63 کشور جهان صادرات داشته باشه.فکر نکن ایرانخودرو یا سایپا است که باید بخری تو این رشته رقابت باید بکنی.
و در نهایت "ز دیگ پختگان ناید صدایی خروش از مردمان خام خیزد".در پناه حق
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
تابناک خوب خودت پیامهارومینویسی. خودتوجای پرسنل شیرین عسل جازدی. دست مریزادبه تابناک دست پرورده تبریزیا
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
پس حق عرفی عشایرغیورشاهسون چی میشه ؟قرنهاباخون خوداین خاک رودرمقابل بیگانگان حفظ کردندواکنون سهمی ازان نمیبرند؟توکویربرهوت زمینی بامتری1900تومان هم نمیدهند!!!خاک زرخیرمغان باانهمه تجهیزات که جای خوددارد!!
اردبیلی
|
Germany
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
باسلام استاندارمحترم گفتندخریدارکشت وصنعت تعهدداده اندکه1500نفراشتغالزایی درانجاایجادکنند!!!.
سوال اینه اگرواقعاشرکت شیرین عسل توانمندکه هست بایدتعهددهدکه اشتغالبیش ازده هزارنفری درکشت وصنعت بوسیله نیروهای بومی ایجادکند.
چون واقعاکشت وصنعت مغان ظرفیت اشتغالزایی بیشترازنیروهای موجودشیرین وعسل رادارد.
واین سخنان ازاستاندارکه باایرنامصاجبه کرده بعیدبود.
جعفرزاده
|
Germany
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
سلام.نمیخام به دوقطبی بین اردبیل وتبریزاشاره کنم به شرکت شیرین عسل وواگذاری کشت وصنعت هم کاری ندارم.ولی نزدیک دوسالی میشه ایستگاه قطاردرحال ساخت در8کیلومتری اردبیل بعدازروستای اقاباقربه پیمانکارتبریزی واگذارشدواین پیمانکارماتعدادی ازجوانان روستای اقاباقرروازکاراخراج کرد.واکنون اکثرن ازنیروهای غیربومی استفاده میشود.
درمشاغلی چون نگهبانی وحمل مصالح ازمعدن یونجالوورانندگی تراکتوروکمپرسی روبرعهده داشتیم.
Narcissus
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
نخير برادر جان تابناك ننوشته
خداوند همه مريضا رو شفا بده أنشالله مخصوصا مريض هاي ذهني امثال شما
ميدونيد أمثال شما چرا اين حرفهاي تفرقه انداز رو ميزنيد؟چون با خصوصي شدن كشت و صنعت دستتون از مغان كوتاه ميشه و مواجبي كه چهل سال ميخوردين ديگه نيست مثل أفراد زيادي كه بيمه شؤن از كشت و صنعت رد ميشه ولي پاشون يكبار هم به مغان نرسيده.
الان هم أفراد رده بالا امثال شما رو أجير كردن تا تفرقه پراكني كنيد بلكه واگذار نشه و به مفت خوري هاشون ادامه بدن.
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
بایدکشت وصنعت به صورت سهام به خوداهالی منطقه مغان واگذاربشه تاخودشون بدونند.به کس دیگه ای وپایتخت واستان دیگه هم مربوط نیست.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
تبریز و تبریزی الگوی خوبی برای سایر شهرهای ایران منجمله اردبیل هست
محمد
|
Germany
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
بنظرم اگرمیشدکشت وصنعت مغان روبه شرکتهای ژاپنی یاخارجی ده سالی اجاره دادهم تکنولوژیش وبهره برویشوبالامیبرندهم سودحاصل برای منطقه خرج میشد.
زیاداطلاع ندارم که ایامنع قانونی داردیاخیر
اردبیلی
|
Germany
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
اقااحسان تبریزوتبریزی درچه چیزی الگوست.
ایابغیراینست که بالابی حق ابه ارس تغییرکرد،یاقضیه عمارت.
راستی واگذاری مجتمع گوشت ویاکشت وصنعت روکه خبرداری؟
همگان میدانندشیرین عسل چطوراعتبارات کلانی گرفت وقضیه بیمه و..
اقااحسان لطفالابی چیت چیان وپورحسینی ونعمت زاده رحمانی ،پزشکیان و..روبه زرنگی ربط نده اینهاسمش قدرت لابی وحق خوری دیگران هست. البته بعیدمیدانم شمااردبیلی باشی.
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
دوستان فروش کشت وصنعت مغان به اقای ژائله که فردی کارافرین وپرتلاش ومدیر هستندراباید به فال نیک گرفت .چون اکثر سرمایه داران اردبیل جز ...کاری بلد نیستند چون اگر بلد بودند وضع شهرما از نظر اقتصادی اینگونه نبو د فکر میکنید در اردبیل چند نفر مثل این اقا وجود دارد که کارافرین وسرمایه افرین باشد جز یکنفر که دورادور میشناسیم وبوجودش افتخار میکنیم بنام اقای حاج قدرت حاجی نوری ولی درتبریز هزاران سرمایه گذار که یکیش اقای ژائله است دارند وان هم اوضع شهر شان معلوم است که حتی یک بیکار ندارند ونیاز امار کارخانه درتبریز نیست چون درانجا یک دکه سیگار فروشی وقهوه خانه پر از جوانان بیکارومعتاد ندارند تبریز را بعنوان برادر بزرگتر قبول کنیم از ان برای پیشرفت استان خودمان الگو برداریم ضمنا همه جا خوب بد دارد بدی هارابدوربیاندازیم وخوبی هارا ارج گذاریم.
اردبیلی غیور
|
Germany
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
بیخودی اسم خودتواردبیلی نذار. تبریزفرزند ماست،زمانی که تاقبل ازحمله مغول ،اردبیل مرکزکل ایالت اذربایجان بودتبریزروستایی بیش نبود.انهامغول راپذیراشدندولی اردبیل عظمتش رافدای شرافتش کرد.
بعدش فکرمیکنی کارخانجات مادروبزرگ پالایشگاه،پتروشیمی،ایرانخودرو،تراکتورسازی ماشین سازی توسط بخش خصوصی ساخته شده؟؟ نخیربرادراینهاابتدازمانی که دولت اجازه سرمایه گذاری راداشت ساخته شد.یکی ازاین صنایع مادررادرخارج ازمرکزاستان نزاشتندساخته بشه
قره داغی دانشجوی محقق اردبیلی
|
Germany
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
دوست گرامی اردبیلی چه کارخانه ای !!ماکه تومنطقه اهرکلیبر کارخانه ای ازاین برادران تبریزی ندیدیم!!!شمایامنظورتان پتروشیمی تراکتورسازی ایرانخودرووسایرصنایع بزرگ باشدکه اینهاقبلاتوسط لابی های تبریزی فقط درمرکزاذربایجانشرقی توسط سرمایه دولتی زده شدبعدهابه بخش خصوصی واگذارشد.
یامنظورتان صنایع غذایی همچون شیرین عسل،اناتا،داداش برادرو...باشد.چرااین صنایع درسایرشهرهای استان کارخانه ای نزدند؟!!مگرهمه اذربایجان یکی نیست؟برای این هست که تمرکزگرایی کنندوامارمهاجرت ازقره داغ ،سراب و...به تبریززیادبشه.
اینوبدون هرجامنفعت کلان براشون باشه واردمیشند.
هرکی هم ندونه مادوقطبی بین تبریزواردبیل روواقفیم.
تاجایی که شنیدیدیم اردبیل هم شخصیتهای ذی نفوذی درصندوقهای سرمایه گذاری داره بهتره ازشون کمک بگیرید.
محمود رحیمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
این شرکت قیمت آن بالای ۱۰۰۰ میلیارد است و ضد میلیارد فقط قیمت تعمیرگاه مرکزی است واقعا که حالا قیمت یک آپارتمان چند میلیارد است کدام کارشناسی این قیمت را برای این شرکت عظیم گذاشته
آریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
تنها شرکت کننده مزایده کشت وصنعت مغان اهلیت داره بنیاد برکت ستاد اجرایی هست هم اشتغال زایی می کنه وهم تمام سوداش به مناطق محروم و مستعضین خرج میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
کجا بودن شیرمردان شاهسون غیور مغان که خاکشان را به فروش گذاشتند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار