فروش کشت و صنعت در سکوت خبری
استاندار اردبیل در دفاع از واگذاری کشت و صنعت مغان به یونس ژائله مالک شیرین عسل، تمام قد ایستاده و او را داری اهلیت می داند.
کد خبر: ۶۹۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 23 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنامجو برای دفاع از واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به شرکت شیرین عسل به عنوان برنده دوم مزایده کشت و صنعت مغان و با قیمتی کمتر از خریدار سابق که به دلیل فقدان اهلیت کنار گذاشته شد، به دفتر خبرگزاری دولتی ایرنا در اردبیل رفته تا دراین باره سخن بگوید.

استاندار اردبیل با بیان اینکه واگذاری کشت و صنعت مغان بر اساس اصل 44 انجام شده به مسائل حاشیه ای برنده نخست مزایده شرکت کشت صنعت اشاره کرد و افزود: با توجه به حساسیت مسئولان به سرنوشت کشت و صنعت مغان از همان ابتدا موضوع اهلیت برنده مزایده مورد تاکید و توجه بود و زمانی که مطمئن شدیم که خریدار از اهلیت و شایستگی لازم برخوردار نیست اقدام همه جانبه برای لغو این واگذاری صورت گرفت.
بهنامجو گفت: لغو مزایده کار سختی بود و تلاش گسترده ای از سوی مدیریت استان و نمایندگان برای ثابت کردن عدم اهلیت و شایستگی برنده مزایده صورت گرفت و برای این امر از دستگاه قضایی و مقام های امنیتی هم کمک گرفته شد.

مالک جدید کشت و صنعت توانایی اقتصادی و اهلیت لازم را دارد

استاندار اردبیل درباره مالک جدید شرکت کشت و صنعت مغان پس از لغو اهلیت خریدار اول گفت: مالک جدید این شرکت 'یونس ژائله' صاحب شرکت معتبر 'شیرین عسل' می باشد، وی از جمله کارخانه داران و صادرکنندگان موفق کشور بوده و در ده ها کشور خارجی نیز به فعالیت اقتصادی مشغول است.
بهنامجو اضافه کرد: این فرد همچنین دارای تجربه در زمینه راه اندازی و اداره کشت و صنعت بوده و تصورم این است که می تواند موجب تحرک و پویایی مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان باشد.
او اضافه کرد: ژائله نفر دوم مزایده برگزار شده توسط شرکت خصوصی سازی برای واگذاری کشت و صنعت مغان بوده و پس از ثابت شدن عدم اهلیت نفر اول به طور قانونی کشت و صنعت به او واگذار شده است.
استاندار اردبیل گفت: علاوه بر انجام تحقیقات دقیق و کافی در زمینه اهلیت ژائله، با وی دیدار و در جریان چند و چون طرح های توسعه ای وی در مورد کشت و صنعت مغان قرار گرفته ام.
بهنامجو با بیان اینکه اهلیت و شایستگی اقتصادی این فرد امری ثابت شده ،افزود: طرح های توسعه ای مورد نظر این فرد دورنمای خوشی برای کشت و صنعت مغان در پی خواهد داشت.
به گفته وی، عملکرد مجموعه تولیدی شیرین عسل در مجموع عملکرد موفقی بوده که 160 نوع کالا در هفت کشور تولید می کند و به 62 کشور هم محصولات خود را صادر می کند و هم اکنون صادر کننده نمونه کشور نیز می باشد.
بهنامجو بیان کرد: این سرمایه گذار می تواند در صنایع تبدلی لبنیات ، دامپروری ، کشاورزی و دیگر زمینه ها سرمایه گذاری کند تا اشتغال بیشتری هم در منطقه با اولویت جوانان مغان ایجاد شود.
استاندار اردبیل همچنین افزایش میزان تولیدات دامی، باغی ، بازسازی ، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صادرات محور کردن این مجموعه را از جمله شروط واگذاری کشت و صنعت مغان عنوان کرد.

قیمت واگذاری کشت و صنعت مغان بر اساس پیشنهاد برنده اول

بهنامجو با اشاره به برخی مطالب در باره واگذاری ارزان کشت و صنعت مغان بیان کرد: با اینکه مالک جدید نفر دوم پیشنهاد دهنده بوده، اما واگذاری بر اساس همان قیمت پیشنهادی نفر اول می باشد.
وی بیان کرد: بر خلاف برخی مطالب مطرح شده در باره ارزان فروشی، باید گفت که اینگونه نیز نیست، مبلغ پیشنهادی برنده مزایده رقم قابل توجهی است که اگر به استان تزریق شود می تواند موجب کمک به توسعه زیرساخت های استان و منطقه شود.
بهنامجو بیان کرد: مردم هیچ نگرانی از این واگذاری نداشته باشند چرا که سرمایه گذار اشتغال زایی و رونق و توسعه این شرکت را متعهد شده است.

زمین های کشت و صنعت قابل واگذرای و تغییر نیست

استاندار اردبیل در باره برخی دغدغه ها در باره احتمال فروش و یا خرد سازی زمین های متعلق به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: به هیچ وجه در این زمینه نگرانی وجود ندارد.
بر اساس قانون دست کم تا 10 سال آینده مالک حق ایجاد تغییر، خردسازی و فروش زمین و اموال شرکت کشت و صنعت را ندارد، ضمن اینکه نمی تواند اقدام به واگذاری سهام شرکت کند و از این بابت نگرانی وجود ندارد.
به گفته وی، تا پایان پرداخت اقساط و تسویه حساب هیچگونه تغییر جدی در این شرکت به جز طرح های توسعه ای و رونق اقتصادی آن قابل انجام نیست و بر این امر نیز نظارت لازم انجام خواهد شد.
او افزود: با توجه به شرایط واگذاری و نیز توانمندی اقتصادی مالک جدید شرکت کشت و صنعت مغان انتظار می رود که در این مدت روند توسعه ای آن بگونه ای باشد که نه تنها این مجتمع تضعیف نشود بلکه رونق گرفته و نیاز به طرح های جدید توسعه برای آن باشد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار