رئیس پلیس فتای اردبیل:
رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: جرائم اینترنتی در این استان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۶۹۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 31 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، علی قهرمان طالع پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل تصریح کرد: توان عملیاتی و فنی پلیس فتای استان اردبیل متناسب با افزایش جرائم اینترنتی با رشد چشمگیری مواجه شده است.

وی ادامه داد: پروسه فعالیت پلیس فتا ابتدا هدفگذاری صحیح و دقیق بر روی آسیب‌ها بوده و در ادامه کار ارزیابی کافی و مورد نیاز انجام می‌شود تا مخاطب شناسی دقیقی از علائق و ذائقه مصرف کنندگان محتواهای اینترنتی به دست آید.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی کشفیات در سطح استان، افزود: از ابتدای سال جاری دستگیری مجرمین اینترنتی ۱۹ درصد کاهش یافته است.

قهرمان طالع یادآور شد: ایجاد طرز تفکر صحیح در کاربر نسبت به نوع فعالیت در فضای مجازی هزینه نبوده بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی توضیح داد: ظرفیت سازی بسترهای فضای مجازی در جامعه هدف باید به شکل مناسبی تبیین و عملیاتی شود و سپس مسئولیت‌خواهی انجام پذیرد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل تصریح کرد:  پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا یافته‌ها و موضوعات جدید فضای مجازی را با نهایت دقت و سرعت پایش کرده و آموزش‌های لازم برای پیشگیری از آسیب‌ها را ارائه می‌دهد تا با تکیه بر برنامه و رویکردهای نوین فعالیت‌های مورد انتظار اجرایی شود.

به گفته وی مهمترین هدف پلیس فتا بر روی دو محور آموزش و آشنایی با هنجارشکنی‌های موجود در فضای مجازی و اصلاح الگوهای رفتاری کاربران پیاده می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل یادآور شد: به هر مقدار که رفتار فرد در فضای مجازی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار باشد به همان اندازه نیز پرداخت به موضوعات آموزشی اهمیت داشته و از اهمیت فراگیرسازی آموزش در بین گروه‌های مختلف سنی نباید غافل شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار