کد خبر: ۶۹۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 31 December 2018

وقتی طرح واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی مطرح شد ، در همان اول ماجرا موافقان و مخالفان مواضع خود نسبت به این واگذاری را اعلام کردند.
اکبر بهنامجو استاندار اردبیل۱۳ مرداد ماه امسال در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: متأسفانه برخی افراد در خصوص واگذاری کشت و صنعت مغان چنان جوی ایجاد می‌کنند که انگار با این واگذاری زمین‌های آن منطقه به یغما می‌رود در حالی‌که نباید جلوی یک حرکت خوب را گرفت.

اینکه بهنامجو چرا برای واگذاری کشت و صنعت مغان این قدر پافشاری می کرد خود ماجرای دیگری دارد ، و اینکه چرا او در آن برهه زمانی از رسانه ها خواست تا علیه این واگذاری جوسازی نکنند شاید به پشت پرده های آن مربوط باشد.
واگذاری کشت و صنعت مغان در سکوت نمایندگان مردم اردبیل در مجلس و پافشاری های نماینده دولت در اردبیل مراحل پایانی را طی می کرد که اکبر اعلمی نماینده سابق استان همسایه، به قیمت این واگذاری اعتراض و این موضوع را رسانه ای کرد.

اعلمی که فروش هر مترمربع کشت و صنعت را برابر با قیمت یک پفک نمکی اعلام کرد ، دوباره تنور اعتراضات مردم و رسانه ها برای این واگذاری را داغ تر کرد.

و اما همچنان بهنامجو برای این واگذاری تاکید می کرد و آن را یک حرکت خوب تلقی می نمود.

مطالبات مردم ، ورود مدعی‌العموم به این ماجرا را سبب شد . عتباتی دادستان اردبیل مستقیما به پرونده واگذاری کشت و صنعت مغان ورود پیدا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در مراحل اول بررسی پرونده واگذاری کشت و صنعت مغان ، از کشف سوء جریان در این واگذاری خبر داد و گفت که مانع واگذاری قطعی این بنگاه اقتصادی شده اند.

استاندار اردبیل که پیش از این از موافقان اصلی واگذاری کشت و صنعت مغان بود ، این بار پس از اعلام موضع دادستان اردبیل ، تغییر نظر داده و اعلام کرد که واگذاری کشت و صنعت مغان را قبول ندارند و باید در این زمینه به شکل شفاف و دقیق اطلاع رسانی شود.

بالاخره به همت دادستان اردبیل ، کمک های نمایندگان مردم استان در مجلس و همراهی رسانه ها و با دستور معاون اول رئیس جمهوری مزایده کشت و صنعت مغان لغو شد.
چند هفته ای از اعلام لغو واگذاری نگذشته بود که بازهم خبر واگذاری کشت و صنعت مغان به سوژه اصلی رسانه های استان اردبیل تبدیل شد ، اما این بار خبرِ واگذاری کشت و صنعت به نفر دوم مزایده اطلاع رسانی شد !
گفته شد با عدم تایید اهلیت برنده اول ، مزایده باطل نشده و تلاش برای واگذاری این مجموعه به نفر دوم در حال تحقق است.
طرح این موصوع نشان می داد علاوه بر آنکه تمامی تلاش ها در ممانعت از واگذاری بی نتیجه بوده ، بلکه منتج به خصوصی سازی کشت و صنعت به قیمت پایین تر هم شده و این یعنی فاجعه!
در این زمان استاندار اردبیل بازهم در مقابل رسانه ها حاضر شده و از واگذاری این بنگاه عظیم اقتصادی به شرکت شیرین عسل خبر داد.
بلافاصله نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به واگذاری این شرکت به شیرین عسل بحث مراجعه به دستگاه قضایی را پیش کشید.

بهنامجو که در اوایل واگذاری اول ، واگذاری را قانونی می دانست و از رسانه ها خواسته بود که از جوسازی علیه این واگذاری خودداری کنند ، پس از واگذاری به شیرین عسل از قانونی بودن آن سخن گقت و این بار نه بحث قیمت که بلکه بحث اهلیت را به میان کشیده و شیرین عسل را دارای اهلیت دانست!
درحالی که نمایندگان مردم نسبت به قیمت واگذاری کشت و صنعت به شیرین عسل معترض هستند و پیگیری موضوع را وعده داده اند ، همچنان افراد نزدیک به دولت بر قانونی بودن این واگذاری پافشاری می کنند.

سینا بندعلیزاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار