دادستان، اظهارات متهم پرونده گوشت اردبیل را منتشر کند
تکرار مکرر پرونده مجتمع گوشت اردبیل در رسانه‌ها و عدم اقدام قاطعانه دستگاه قضایی برای اعاده حقوق عامه، نه تنها فایده و سودی برای مردم ندارد بلکه آنان را سرخورده خواهد کرد.
کد خبر: ۶۹۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 31 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه چشم انداز اردبیل در یکصدمین شماره خود نوشت- بدنبال کشف پرونده 100 میلیاردتومانی در مهرماه جاری در اردبیل که در بحبوحه واگذاری جنجالی کشت و صنعت مغان از سوی سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی و توسط  ناصر عتباتی دادستان اردبیل در رسانه‌ها مطرح شد، مشخص شد که آقای پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی از متهمان اصلی و عمده این پرونده کیفری است.

دادستان اردبیل در این باره گفت که مجتمع صنعتی گوشت اردبیل که در سال ۸۵ به رقمی کمتر از ۴ میلیارد تومان واگذار شده است، خریداران آن تاکنون هیچ رقمی از وجوه متعلق به دولت و بانک ملی را پرداخت نکردند و  در حال حاضر این شرکت ارزشی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پیدا کرده است!

این گزارش دستمایه اکبراعلمی نماینده اسبق تبریز در مجلس شورای اسلامی شد تا او با انتشار گزارش تحقیقی و مستند و با عنوان "مجتمع گوشت اردبیل،‌ مصداق خودمانی‌سازی"، انگشت اتهام را متوجه پوری‌حسینی کرده و پشت پرده این واگذاری را افشا کند.

سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به این گزارش در اطلاعیه رسمی اعلام کرد که واگذاری سهام متعلق به دولت، توسط این سازمان صورت می‌پذیرد و لذا از آنجایی که سهام مورد نظر متعلق به دولت نبوده و در فهرست واگذاری‌های این سازمان قرار نگرفته، اساساً مجتمع صنعتی گوشت اردبیل توسط سازمان خصوصی سازی واگذار نشده است.

این جوابیه که درباره اظهارات دادستان اردبیل و گزارش تحقیقی اکبر اعلمی در خصوص اتهامات رئیس سازمان خصوصی‌سازی در عدم تادیه و پرداخت وجوه بیت‌المال از زمان خرید این شرکت تاکنون سکوت کرده بود، افکار عمومی را با پرسش‌های جدی مواجه ساخت و بیش از پیش بر ابهامات افزود، ضمن این که کارشناسان امر این سکوت را به منزله انکار مطالب عنوان شده تلقی کردند.

متعاقب احضار رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این پرونده کیفری، پوری‌حسینی در خصوص اتهامات خود در دفتر دادستان اردبیل حاضر شده و از او بازجویی بعمل آمد و او دوم دی‌ماه جاری در یک برنامه تلویزیونی ادعاهایی را درباره آن جلسه مطرح کرد.

او که سازمان متبوعش پیش از این در اطلاعیه رسمی، منکر ارتباط رئیس سازمان خصوصی سازی درباره مجتمع صنعتی گوشت اردبیل شده بود در این برنامه تلویزیونی اقرار کرد: آن شخصی که در نامه دادستانی اردبیل در واگذاری مجتمع صنعتی گوشت در سال 85 به رقمی کمتر از 4 میلیارد تومان اشاره شده و نقش اصلی و عمده را در خرید سهام شرکت دارد، بنده هستم!

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: من در دیماه سال 84 از سازمان خصوصی‌سازی کنار رفتم و در بخش خصوصی دنبال کار و فعالیت خود بودم، در آن زمان شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران مجتمع گوشت اردبیل را به مزایده گذاشته بود و رفتیم در این مزایده شرکت کردیم و برنده شدیم و این شرکت را خریدیم.

وی اضافه کرد: آقای عتباتی، دادستان محترم اردبیل در این زمینه اظهاراتی فرمودند و بنده این فرایند را برای ایشان اعلام کردم و ایشان هم بررسی‌هایی انجام دادند و پس از آن واگذری مجتمع گوشت اردبیل را قانونی اعلام کردند، این واگذاری هیچ ربطی به سازمان خصوصی‌سازی نداشت و همه پولی را هم که برای خرید این سهام پیشنهاد داده بودیم، تا ریال آخر داده‌ایم.

پوری حسینی با بیان این که در حال حاضر هم سهامدار مجتمع گوشت اردبیل هستم، گفت: در مجموع پس از توضیحات ارائه شده، آقای عتباتی گفتند که اگر در آن زمان 4 میلیارد تومان پول برای خرید این مجتمع داده باشید، الان حدود 100 میلیارد تومان ارزش دارد که حقتان است و نوش جانتان باشد!

این سخنان رئیس سازمان خصوصی سازی با واکنش سریع دادستان اردبیل مواجه شد و گفت: خریداران مجتمع بزرگ صنعتی گوشت اردبیل تاکنون هیچ رقمی از وجوه متعلق به دولت و بانک ملی را پرداخت نکرده‌اند، در حالی که ارزش فعلی آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

عتباتی در باره ادعای پرداخت همه بدهی‌ها از سوی خریداران مجتمع گوشت اردبیل تصریح کرد: خریداران بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کرده و حدود ۲۰ میلیارد تومان از بدهی به بانک ملی و همچنین بدهی از بابت واگذاری مجتمع گوشت اردبیل باقی مانده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به تشکیل پرونده کیفری برای خریداران مجتمع گوشت اردبیل، تصریح کرد: پرونده تشکیل یافته برای خریداران مفتوح بوده و تیم کارشناسی موضوع را به صورت دقیق بررسی و تا وصول همه بدهی‌ها پیگیری می‌نماید.

دراین باره بخوانید

رئیس‌سازمان خصوصی‌سازی:دادستان اردبیل گفت نوش جانتان!

سوابق بازجویی از پوری‌حسینی در دادستانی اردبیل موجود است

رئیس سازمان خصوصی‌سازی قربانی گوشت اردبیل می‌شود؟!

وی ادامه داد: رییس سازمان خصوصی‌سازی به عنوان یکی از خریداران و سهامداران عمده این شرکت احضار و در آگاهی و دادستانی مورد سئوال قرار گرفت و در اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی و دادسرا از او تحقیق شده و سوابق پرونده موجود است.

عتباتی با تکذیب ادعاهای رییس سازمان خصوصی‌سازی در برنامه «متن، حاشیه» شبکه سه سیما اظهار کرد: آقای پوری‌حسینی در صحبت با بنده اظهاراتشان در این برنامه را تکذیب کرده اند در حالی‌که فیلم و متن آن موجود است.

اکبر اعلمی نماینده اسبق تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به اظهارات پوری حسینی گفت: اگر اظهارات دادستان و آنچه که بنده در گزارش تحقیقی خود به آن استناد کرده‌ام درست باشد، ارزش افزوده کشتارگاه اردبیل، از قیمت کمتر از ۴ میلیارد تومان در سال ۸۴ به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷، باتوجه  ۲۳-۲۴ میلیارد تومان معوقات مورد اشاره دادستان، متعلق به بانک ملی وابسته به دولت است، نه پوری حسینی و شرکایش.

به گزارش چشم‌انداز اردبیل، افکار عمومی از دادستان اردبیل انتظار دارد با درنظر گرفتن اطلاعیه رسمی سازمان خصوصی‌سازی در رد اتهامات مطرح درباره آقای پوری حسینی در پرونده مجتمع صنعتی گوشت اردبیل و اقرار بعد از آن در جلسه بازجویی و نیز برنامه تلویزیونی، متن و فیلم اظهارات رئیس سازمان خصوصی سازی را به عنوان مطالبه جدی و حق مسلم برای افکار عمومی منتشر کند تا معلوم گردد چه کسی در این باره دروغ می‌گوید.

ضمن این که تکرار مکرر این پرونده در رسانه‌ها و عدم اقدام قاطعانه دستگاه قضایی برای اعاده حقوق عامه و وجوه بیت‌المال، نه تنها فایده و سودی برای مردم ندارد بلکه بیش از پیش آنان را سرخورده خواهد کرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
آقای پورحسینی شما همزمان فروشنده وخریدار بوده اید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار