بررسی رفتار رسانه‌ای استاندار اردبیل
قطع یقین توسعه الگوی کنونی پیگیری و پاسخگویی مطالبات امام جمعه محترم به بخش های دیگر، احترام به خواست و نظر مردم و امیدواری بیش از پیش آنان به مدیران در حل مشکلاتشان است.
کد خبر: ۶۹۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 01 January 2019

تابناک اردبیل-  نقش و جایگاه برجسته نماینده ولی فقیه در استان به عنوان شخصیت مورد وثوق رهبری و قابل احترام و تکریم مردم و مقوم انسجام و وحدت بر کسی پوشیده نیست و تحکیم و تعمیق آن چه بسا می تواند پیشبرد امور و توسعه استان را بهبود بخشیده و مسئولان امر را بیش از پیش بر پاسخگویی به مردم ترغیب کند.

از زمان تصدی استانداری اردبیل توسط آقای اکبربهنامجو که یک سال و اندی از آن سپری می شود، او با رفتار و عمل خود ثابت کرده که در هماهنگی با نماینده محترم ولی فقیه در استان سنگ تمام گذاشته و اتفاقاً ثمره این وحدت را در بسیاری از موضوعات مهم و مطالبات بی پاسخ استان از دولت و مجلس که بوسیله شخص حجت الاسلام والمسلمین آقای عاملی نظیر پروژه راه آهن، منطقه آزاد تجاری و ... مورد پیگیری قاطعانه و شجاعانه واقع شد، دیده و چشیده است.

حساسیت شخص استاندار به پیگیری بموقع و سریع مطالبات امام جمعه محترم اردبیل را که عموماً از تریبون نماز جمعه مطرح می شود می توان از نشانه های بارز این وحدت و همبستگی قلمداد کرد به طوری که در کمتر از دو هفته و در دو موضوع واگذاری بی سروصدای سد و روستای عمارت به استان همسایه و نیز لزوم رعایت و احقاق حقوق عشایر در ماجرای واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی، آقی بهنامجو خود را در مقام پاسخگویی و مکلف به اقدام برای هر دو موضوع دید.   

جالب این که آقای بهنامجو درباره دغدغه های امام جمعه محترم اردبیل در خصوص حقوق و خواسته های عشایر که در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته( 7 دیماه) مطرح شد، در کمتر از چند ساعت واکنش نشان داد و ضمن تشکر از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان، اعلام کرد که دولت به تعهد خود در این باره به طور جد عمل خواهد کرد.

مرور سایت خبری استانداری اردبیل بیانگر این است که حجم انبوهی از مطالب منتشره مربوط به متن سخنرانی مسئولان اجرایی در سراسر استان و همراه با وعده های بسیار است و می توان معدود اخباری را پیدا کرد که در مقام پاسخگویی و پیگیری مردم و قاطبه رسانه ها( به استثنای خبرگزاری دولتی) باشد.

این حد از هماهنگی و احترام استاندار به رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه در استان قطعاً شایسته قدردانی است اما انتظار می رود آقای بهنامجو در راستای وظیفه پاسخگویی و شفاف سازی امور، دایره پاسخگویی را توسعه بخشیده و با همین الگو، مطالبات و خواسته های متعدد و مکرر مردم که بیگمان بخشی مهم از آن از طریق رسانه ها منعکس می شود، جوابگو باشد.

قطع یقین توسعه الگوی کنونی پیگیری و پاسخگویی مطالبات امام جمعه محترم به بخش های دیگر، احترام به خواست و نظر مردم و امیدواری بیش از پیش آنان به مدیران در حل مشکلاتشان بوده و به مراتب از سطح شایعات و گمانه زنی ها خواهد کاست.    

ناگفته پیداست که خواسته نماینده محترم ولی فقیه از مسئولان، همانا پیگیری مطالبات و دردهای آحاد مردم و بیان آن از طریق تریبون نماز جمعه به مراتب تاثیرگذارتر از شیوه های دیگر است، اما تردید نداریم که ایشان هم رضایت داشته باشند که مسئولان، اصل مهم پاسخگویی را تحدید کرده و خود را مکلف به پاسخگویی ولو به یک مراجعه کننده نکنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار