کد خبر: ۶۹۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 02 January 2019

به گزارش فارس از اردبیل، ناصر عتباتی صبح امروز در جلسه دوره آموزشی ضابطین دادگستری محیط‌بان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل که در سالن کنفرانس محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تخلفات در محیط زیست استان لازم است بانک اطلاعات از شکارچیان استان ایجاد و این اطلاعات جداگانه به شهرستان ها ابلاغ شود تا اقدامات لازم برای کنترل و کاهش تخلفات در محیط زیست توسط شکارچیان صورت گیرد . 

وی بااشاره به وجود چاه های غیر مجاز در سطح استان افزود :هماهنگی بین ادارات و سازمان ها در کاهش تخلفات بسیار کار ساز است که باتوجه به وجود هماهنگی لازم بین دستگاه های قضایی و آب منطقه ایی درسطح استان اردبیل  ۷۰ مورد چاه غیر محاز وجود دارد که وحود چاه غیرمجاز در برخی استان های کشور حتی چندین هزار می رسد . 

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بااشاره به وظایف خطیر و حساس محیط بانان  تصریح کرد : محیط بانان امانت دار نسل های بعدی در حوزه میراث طبیعی هستند که باتوجه به وجود حجمه های مختلف جهت تخریب مخیط زیست وظایف محیط بانان در حفط و حراست از محیط زیست سنگین شده است .

عتباتی بااشاره به اینکه  بدون شک یکی از تهدیدات محیط زیست دولت ها هستند ادامه داد : دولت ها بصورت مستقیم و غیر مستقیم در تخریب محیط زیست نقش دارند که در بحث تخریب مستقیم اجرای پروژه های بدون مطالعه و بدون توجه به مشکلات زیست محیطی از جمله کارها و اقدامات دولت می باشد که باید جلوی اینگونه پروژه ها گرفته شود چراکه محیط زیست و حفظ و صیانت ازآن مهمتر از هرکاری است.

وی اضافه کرد: بودجه‌ای که برای محیط زیست در نظر گرفته می‌شود، بسیار ناچیز است که در این شرایط، سختی کار بر دوش نیروی انسانی می‌افتد؛ لذا اداره محیط زیست استان  در سایه همکاری و هم‌افزایی و نظارت‌ها باید بتواند بستری فراهم کند که محیط‌بانان در حفظ و حراست از این میراث گران‌بها موفق‌تر از قبل باشند. 

دادستان اردبیل ضمن تأکید بر حساس بودن  بحث آلودگی هوا، بیان کرد: استان اردبیل، استانی صنعتی نیست و در مقایسه با شهرهای صنعتی با تهدیدات جدی مواجه نبوده است اما باز هم باید به این موضوع حساس بوده و توجه ویژه‌ای به صنایع آلاینده داشته و به هیچ وجه بی‌تفاوت نباشیم .

عتباتی آموزش همگانی را یکی از بحث‌های مهم و لازم برای حفظ و حراست از محیط زیست دانست و گفت: جامعه و افکار عمومی پذیرای آموزش‌ها هستند؛ از این رو باید از ظرفیت‌های فضای مجازی برای آموزش افراد کمک بگیریم و بحث آموزش و هدایت افکار عمومی در دستور کار صیانت از محیط زیست قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حیات انسان‌ها وابسته به محیط زیست است، اذعان کرد: در بحث سرمایه‌گذاری و ایجاد کارخانجات و سایر پروژه‌های سرمایه‌گذاری ابتدا باید حفاظت از محیط زیست را در نظر بگیریم و مدیران نباید به هیچ وجه در برابر فشارهایی که از جوانب مختلف وارد می شود توجه کنند، بلکه صیانت از محیط زیست در اولویت کاری خود قرار دهند و افکار عمومی را نیز برای خفظ و حراست از آن حساس و ترغیب کنند.

دادستان اردبیل گفت: در بحث برخی کشت‌ها در شمال استان چند آسیب جدی داریم و یکی از بحث‌های مهم کشت‌های زیر نایلونی است که البته مربوط به بعد از مرحله برداشت و زمانی است که حجمی از پلاستیک در طبیعت رها سازی می‌شود و باید در این زمینه اقدامات و آموزش‌های مفیدی صورت گیرد تا تبدیل به معضل نشود .

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار