در ۵۱ امین جلسه رسمی شورای شهر؛
لایحه طرح جامع و برنامه راهبردی توسعه مدیریت پسماند شهرداری اردبیل با حداکثر آرا امروز در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تصویب شد.
کد خبر: ۷۰۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ 07 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف اللهیان در پنجاه‌ و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل که شامگاه گذشته در ساختمان وثیق مقدم برگزار شد، اظهار کرد: طرح جامع مدیریت پسماند یک موضوع بسیار مهم در دستور کار قرار گرفت که در این راستا جلسات متعدد کارشناسی و بررسی در شهرداری و کارگروه پسماند برگزار شده و شهرداری بنا به وظیفه خود در زمینه تعیین و تکلیف پسماند شهر این لایحه را جهت تصویب به شورای شهر ارسال کرده است.

وی افزود: واگذاری حمل و دفن پسماند به بخش خصوصی از محورهای این طرح بوده و مباحثی مانند تفکیک از مبدا و تولید کمپوست نتیجه اصلی این طرح است.

شهردار اردبیل ادامه داد: اقداماتی اعم از تفکیک، کمپوست و دفن زباله در چهارچوب این طرح انجام خواهد شد و این طرح نقشه راهی برای مدیریت پسماند شهر خواهد شد.

وی گفت: سال‌هاست که ما در شهر اردبیل با مشکلات و معضلات جمع‌آوری و دفن زباله روبرو هستیم که در قالب این طرح جامع به راحتی می‌توانیم طرح ارائه شده را با حضور شهروندان اجرایی و عملیاتی کرده و از این مشکلات گذر کنیم.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: ما به راحتی می‌توانیم با استفاده از تجربیات سایر استان‌ها و حتی کشورهای دیگر این طرح جامع را به شکل دقیق و عملیاتی اجرا کنیم به شرط آنکه فرآیند تولید انرژی یا کمپوست را مشخص کنیم که البته طرح ارائه شده در مورد تولید انرژی از زباله نتیجه‌ای نداشته و ما به زودی خروجی بررسی‌های خودمان را در این باب ارائه خواهیم کرد.

لطف اللهیان راهکار ارائه شده در این زمینه را با استفاده از تحقیقات و مطالعات انجام شده توسط جهاد دانشگاهی حرکت به سمت تولید کمپوست با برنامه‌ اجرایی تفکیک زباله از مبدا اعلام کرد و گفت: ما نقشه راه خودمان را در این زمینه باید به شکل دقیق و با روشنگری ترسیم کنیم تا برای همیشه تکلیف ما با موضوع جمع‌آوری پسماند و زباله و خروجی آن مشخص شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار