مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش 112 درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار در 9ماهه سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۷۰۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 07 January 2019
 
به گزارش تابناک اردبیل، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در 9 ماهه امسال بیش از 275هزار تن کالا توسط 12هزاردستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار صادرات شده است، گفت:این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 129 هزارتن بود افزایش 112درصدی را نشان می دهد 
  
وی عمده کالای صادر شده از این پایانه مرزی را کاشی، سیمان، نئوپان، میلگرد، پروفیل، سنگ ساختمانی و انواع شیشه برشمرد و افزود: از این میزان بیش از260هزار تن کالا توسط 11هزار و 576دستگاه کامیون ایرانی، 781 تن کالا توسط 35 دستگاه کامیون آذری و 14هزار تن نیز توسط  616 دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است. 
  
عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به اینکه در مدت یاد شده، بیش از 18هزار تن کالا نیز توسط 888 کامیون وارد کشور شده است، تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل انواع تخته ،پنبه دانه ،شیرین بیان،گاو و الیاف مصنوعی می باشد که 84 درصد از این کالاها توسط کامیون های ایرانی  ومابقی نیزبوسیله کامیون های آذری وکامیون سایر ملیت ها وارد شده است. 
  
دبیر کمیسیون اجرایی ایمنی راههای استان اردبیل گفت: در سالجاری بیش از 233هزار تن کالا توسط 9هزار دستگاه کامیون بصورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده‌اند که در همین مدت بیش از 97هزار تن کالا بوسیله 4 هزار دستگاه کامیون از این مرز ترانزیت خروجی شده‌‍اند. 
  
عضو شورای اداری استان اردبیل عمده کالاهای ترانزیت ورودی و خروجی ازپایانه مرزی بیله سوار را گازوئیل ،بنزین، قیر، آب معدنی ،ام دی اف، بیسکوییت ،فرش، گچ ونمک عنوان کرد وافزود:از این میزان 80 در صد توسط کامیون های ایرانی و 20 در صد نیز توسط کامیون آذری و ترکی جابه جا شده اند. 
  
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افتتاح فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار باحضور رئیس جمهـور خبر داد و گفت: هیچگونه مشکل و موانعی در واردات و صادرات در این پایانه وجود ندارد و جابجایی کالا در پایانه مرزی بیله سوار بصورت شبانه روزی روان و عادی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار