مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: نذورات مردم به آرامگاه این سید نیز به پاس احترام به سید بزرگوار بوده و هیچ عایداتی متوجه اداره کل اوقاف نیست.
کد خبر: ۷۰۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 09 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل،حجت‌الاسلام اکبر قیامی اظهار داشت: اخباری مبنی بر وجود امامزاده‌ای در گرمی به نام پدر نماینده مجلس در فضای مجازی منتشر شده که صحت نداشته و مغایر با واقعیت موجود است.

وی افزود: مرحوم میرعزیز میرزاده، سید صاحب کرامت و مورد احترامی بوده که در سال 1375 دار فانی را وداع گفته است و بعد از فوتش مطابق وصیت آرامگاهی برای وی توسط خود مردم احداث می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: ساخت ضریح و استراحتگاه مجاور این آرامگاه نیز به همت خود مردم با هدف عمل به وصیت وی انجام شده و اداره اوقاف در ساخت آن هیچ نقشی ندارد.

قیامی افزود: ساخت آرامگاه مطابق وصیت این سید انجام شده و در سردر آن نوشته شده است «مقبره سید جلیل القدر مرحوم میر عزیز» که بیانگر این موضوع است که این بنا به هیچ عنوان امامزاده نیست و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه نیز به عنوان آرامگاه ثبت شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نظر مراجع در سیادت فرد، اشتهار است و کافی است مومنان نسبت به سید بودن فرد نظر مثبت داشته باشند؛ نذورات مردم به آرامگاه این سید نیز به پاس احترام به سید بزرگوار بوده و هیچ عایداتی متوجه اداره کل اوقاف نیست.

در این باره بخوانید

مقبره پدر این نماینده زیارتگاه شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: تمامی بقاع متبرکه در سامانه جامع ثبت شده است و به این معنی نظارت جامع بر موقوفات و بقاع متبرکه است و اداره کل اوقاف با هرگونه مصادیق امامزاده‌سازی برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
بهتر است که جمع شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار