مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل از ایجاد پارک گیاهان دارویی در اردبیل خبر داد و گفت: انتظار می‌رود در این زمینه شاهد همکاری و مشارکت نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی باشیم.
کد خبر: ۷۰۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 10 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، جلسه هم‌اندیشی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهردار اردبیل با معاونان و مدیران جهاددانشگاهی استان با حضور مسئولان و متولیان امر برگزار و توافقات لازم برای توسعه همکاری‌ها در راستای افزایش کشت گیاهان دارویی انجام شد.

همکاری با مراکز آموزشی عالی اردبیل برای توسعه فضای سبز شهری

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل در این نشست اظهار داشت: با انعقاد تفاهم‌نامه و گسترش همکاری بین شهرداری اردبیل و جهاددانشگاهی می‌توان فعالیت‌های علمی و پژوهشی استان را تقویت کرد که در تلاش برای تحقق این مهم در اردبیل هستیم.

بهروز محبی با بیان اینکه با همکاری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل دوره‌های آموزشی لازم برای توانمندسازی کارشناسان حوزه فضای سبز برگزار می‌شود، افزود: این نهاد تجارب خوبی برای انجام دوره‌های آموزشی و طرح‌های علمی و تحقیقاتی دارد  به همین خاطر باید در عملیاتی کردن این فعالیت‌ها و تکمیل زیرساخت‌های لازم ارتباط شهرداری اردبیل و جهاددانشگاهی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه این نهاد می‌تواند در ایجاد و راه‌اندازی پارک گیاهان دارویی استان این سازمان را یاری کند، اظهار کرد: با توجه به اولویت‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل برای انجام طرح‌های پژوهشی، طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی به منظور تحقق اهداف مورد نظر به جهاددانشگاهی اردبیل ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل گفت: تعاملات و ارتباط نزدیک دستگاه‌های اجرایی با مراکز و نهادهای علمی پژوهشی همچون جهاددانشگاهی، توسعه استان را در پیش خواهد داشت.

درمان بیش از 1000 زوج نابارور در اردبیل

 مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به رویکرد‌های پژوهشی جهاددانشگاهی اردبیل در حوزه سلامت باروری، کشاورزی، گردشگری سلامت بیان کرد: این مرکز در حوزه کشاورزی بر روی گیاهان دارویی بومی استان، در حوزه پزشکی در زمینه سلامت و بهداشت باروری و در حوزه گردشگری، با توجه به تأکیدات استاندار اردبیل، در زمینه گردشگری سلامت فعالیت می‌کند.

جواد فرخی با اشاره به این‌که اجرای بهینه برنامه‌های استانی توسط این نهاد، نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت، گفت: این نهاد انقلابی در بطن دانشگاه به دنبال انجام ماموریت‌ها، رفع خلاء‌ و نیازهای دستگاه‌های اجرایی استان است و تاکنون با عملکرد موثر خود توانسته اعتماد مسئولان را نسبت به خود جلب کند.

وی از آمادگی جهاددانشگاهی برای تغییر پوشش گیاهی زمین‌های اطراف دریاچه شورابیل  و حرکت به سمت کشت گیاهان با نیاز آبی کم خبر داد و افزود: این نهاد با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تجاری‌سازی فناوری می‌تواند با سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل همکاری و نسبت به پیشبرد اهداف و عملیاتی کردن طرح های تحقیقاتی اقدام کند.

مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل در حورزه سلامت باروری در استان بسیار موثر بوده و تاکنون درمان بیش از یک هزار زوج این مرکز با موفقیت همراه بوده است.

 فرخی با اشاره به همکاری در راستای اجرا و عملیاتی کردن هر گونه طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی شهرداری اردبیل تصریح کرد: فعالیت‌های این معاونت، با برنامه‌ریزی، اولویت بندی و با تکیه بر توان‌های بومی در جهت رفع مشکلات عملیاتی می‌شود.

دوره‌های آموزشی اشتغال‌زا در اردبیل برگزار می‌شود

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت و ظرفیت‌های این نهاد در امر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی اظهار کرد: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی در اجرای موفق طرح‌های استانی، اعتماد مسئولان را نسبت به این نهاد انقلابی فراهم کرده است.

مریم خروشی تصریح کرد: جهاددانشگاهی با استفاده از توانمندی رسانه‌ای و مراکز دانشجویی خود می‌تواند برنامه‌های فرهنگی، نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی برای مخاطبان برگزار کند.

مدیر مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی اردبیل نیز گفت: هدف جهاددانشگاهی اردبیل در حوزه آموزشی احصای نیازهای جامعه و دستگاه‌های اجرایی است که به این منظور با برنامه‌ریزی و نیازسنجی لازم، دوره‌های آموزشی مهارت محور و اشتغال‌زا در مراکز آموزشی این نهاد برگزار می‌شود.

بهرنگ کوهی بیان کرد: دوره‌های آموزشی این نهاد بر اساس نیاز دستگاه‌های اجرایی و افراد جامعه به آموزش‌های تخصصی، کاربردی و توانمندسازی نیروی‌های انسانی تدوین و ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار