استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: به منظور برنامه ریزی بهتر و جامع تر دستگاه های متولی باید بانک اطلاعاتی دقیق از جامعه معلولان استان داشته باشند.
کد خبر: ۷۰۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 10 January 2019

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استاندار اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه با عده ای از معلولان استان اظهار داشت: طبق آمار اعلام شده از سوی اداره کل بهزیستی استان اردبیل تعداد معلولان بیش از ۲۵ هزار نفر است باید آمار دقیقی در دست داشته باشیم.

وی با بیان اینکه افراد معلول از چند گروه تشکیل شده اند افزود: تعدادی از این عزیزان معلول جسمی حرکتی هستند که دارای ایده و اندیشه و حتی برخی نخبه هستند اما مشکل معلولان ذهنی را باید بیشتر درک کنیم.

بهنام جو با اشاره به اینکه معلولیت افراد جسمی حرکتی، محدودیت نیست افزود: دستگاه های اجرایی متولی می توانند از این گروه افراد در عرصه های مختلف استفاده کنند.

استاندار اردبیل معلولان را افرادی صبور و قدرشناس توصیف کرد و افزود: این طیف اقشار پیوسته شاکر خالق خود هستند و طبق آمار اعلام شده میزان طلاق و ناهنجاری در بین آنها نسبت به سایر طیف ها کمتر است.

وی با اشاره به تعامل و تفاهم خوب بین جامعه معلولین، گفت: معلولان باید در برنامه ریزی های اداری ایده های خود را که مبنی بر مناسب سازی بهتر باشد، ارایه دهند.

رییس شورای اداری استان اردبیل گفت:راه اندازی ورزش های همگانی برای معلولان دارای اهمیت است و اداره کل ورزش و جوانان باید نسبت به ورزش معلولان برنامه ریزی داشته باشد.

وی تعداد معلولان بیمه شده در استان را ۲۴۲ نفر اعلام کرد و افزود: باید مشوق های لازم و بسترهای مناسب جهت همگانی کردن ورزش معلولان در دستور کار قرار گیرد.

اکبر بهنام جو تصریح کرد: ایجاد اشتغال خانگی برای افراد تحت پوشش بهزیستی در اولویت است که با اعطای تسهیلات ارزان قیمت این طیف می توانند با بهره گیری از هوش و ظرافت خود جامعه را به سمت تولید سوق دهند.

استاندار اردبیل همچنین فروش محصولات خانگی و صنایع دستی معلولان را یاد آور شد و افزود: با ایجاد فضای کسب و کار مناسب و کارآفرینی در سطح استان دستگاه های متولی باید بستر لازم را جهت برپایی نمایشگاه ها و اماکن فروش مهیا کنند.

در این جلسه تعدادی از معلولان استان و مشاور امور معلولان استاندار اردبیل به ارایه پاره ای از گزارش و اقدامات انجام گرفته پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار