مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از شناسایی کفاخر استان اردبیل خبر داد و گفت: با معرفی این مفخر تلاش می‌کنیم در راستای الگوسازی در بین جوانان گام برداریم.
کد خبر: ۷۰۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ 15 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، سیدناصر اسحاقی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوثر اظهار داشت: در راستای بررسی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی شهرستان کوثر و ارائه راه‌­های پیشگیری از این آسیب‌ها این جلسه برگزار و در این زمینه راهکارهای لازم ارائه شد که انتظار می‌رود شاهد اجرای انها در شهرستان باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جلسات شورای فرهنگ عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: همفکری و هم‌افزایی در این جلسات می­‌تواند راهگشای بسیار از معضلات و آسیب‌های اجتماعی باشد که انتظار می‌رود در راستای تاثیرگذاری این جلست مصوبات ان در جامعه عملیاتی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل معرفی مفاخر را در بحث الگوسازی در بین خانواده‌ها ضروری دانست و از برنامه‌ریزی برای شناسایی و معرفی مفاخر استان خبر داد و افزود: زمانی که خانواده‌ها در تربیت فرزندان خود الگوی تربیتی مناسب و ملموس را داشته باشند مشکل زیادی را در معرفی اشخاص و افراد موفق جامعه به فرزندان خود در راستای الگویگیری در حوزه‌های مختلف نخواهند داشت.

امام جمعه کوثر نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر ناهنجاری‌های اجتماعی سلامت جامعه و استواری بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌­کند، اظهار کرد: استفاده از مواد نیروزا و اعتیاد آور در بین جوانان به صورت گسترده شیوع پیدا کرده است که عدم آگاهی خانواده‌ها از این امر به این معضل اجتماعی دامن زده است.

حجت‌الاسلام عسگر بیگی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مربوطه که در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت می‌­کنند باید در وهله نخست با همکاری و مشارکت با نهادها و متولیان فرهنگی در بحث آموزش و فرهنگسازی در بین مردم شهرستان به ویژه جوانان اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان کوثر نیز با ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان کوثر گفت: جوانان جامعه سرمایه‌های اجتماعی این مرز و بوم هستند بنابراین باید همه تلاش و همت خود را در بحث آموزش و تربیت این نسل کارآمد جامعه به کار ببریم.

وحید کنعانی اعتیاد را یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین معضلات اجتماعی دانست و افزود: اعتیاد به مواد صنعتی که در حال حاضر به راحتی در دسترس جوانان قرا می­‌گیرد گریبان‌گیر جامعه شده است و جوانان را از مسیر  ترقی و تعالی باز داشته است.

وی بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه باید با همت تمامی ارگان‌ها و نهادها و ادارات انجام شود و دغدغه تمامی مسئولان شهرستان باشد تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برپایی ایستگاه خدمات مشاوره رایگان برای خانواده‌ها، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی و سایر برنامه‌ریزی‌ها در سطح شهرستان بتوانیم در ریشه‌کن کردن این آسیب اجتماعی قدمی رو به جلو برداریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار