مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل؛
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: شکارچی خرس قهوه‌ای در مشگین شهر به حبس و پرداخت جریمه ۵۰۰ میلیون ریال محکوم شد.
کد خبر: ۷۰۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 16 January 2019
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل ، محمد خداپرست گفت: با پیگیری ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست مشگین شهر، عامل شکار یک قلاده خرس قهوه ای که سال گذشته تصویر لاشه آن در فضای مجازی پخش شده بود، به 6 ماه حبس تعزیری و پرداخت 500 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
او افزود: این خرس توسط یکی از اهالی شهرستان همجوار مشگین شهر ، پس از آزار، اذیت، تعقیب و گریز در روستای نیاز از توابع مشگین شهر از بین رفته است.
 
 

وی اظهار داشت: بلافاصله پس از بررسی موضوع و شناسایی ضارب و محل سکونت وی و سیر مراحل قانونی، ضمن ارائه مستندات از سوی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، اقدام قضایی صورت گرفت.
وجود خرس‌ ها در هر اکوسیستمی بسیار حیاتی است ، آنها نه تنها با تغذیه از جانورانی همچون موش ها و سایر جوندگان، ملخ ها و مورچه ‌ها جمعیت آنها را کنترل می کنند بلکه بسیاری از دانه‌ های جنگلی تا زمانی که از معده آنها عبور نکنند، قدرت رشد نمی یابند.
اثر طبیعی ملی سبلان و دامنه های آن یکی از بزرگترین زیستگاه های خرس قهوه ای است و جمعیت این گونه ارزشمند در سال های اخیر رشد قابل توجهی در این منطقه داشته است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار