کد خبر: ۷۰۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 22 January 2019

فریدون بابایی بیان کرد: ۱۵۶ هزار متر مربع از اراضی ملی واقع در منطقه نمونه گردشگری ازناو به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار و زمینه برای ارائه تسهیلات بانکی مورد نیاز نیز فراهم شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری برای اجرای ابن طرح به سرمایه گذار پرداخت می شود، اظهار داشت: دلیل کندی اجرای این طرح وجود برخی مشکلات در واگذاری اراضی ملی مورد اجرا بود.

زمین طرح گردشگری پل معلق منطقه گردشگری ازناو خلخال در محل دفترخانه اسناد رسمی به سرمایه گذار واگذار شد.

کلنگ عملیات اجرایی ساخت سومین پل بزرگ معلق جهان و بزرگترین پل معلق خاورمیانه ۱۹ مرداد ماه امسال با حضور استاندار اردبیل در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال بر زمین زده شد.

پل معلق منطقه ازناو به طول ۴۵۰ متر و ارتفاع ۱۰۰ متر بزرگترین پل معلق خاورمیانه و سومین پل معلق جهان پس از پل های معلق ۵۳۰ متری سوئیس و ۴۸۰ متری آلمان است.

این پل با بهره گیری از توان خبره ترین مهندسان ساخت پل های کابلی در ایران که تجربه کافی در این زمینه را دارند و نیز همکاری گروه مهندسان پل معلق سازی کشورهای کانادا و ترکیه در بین ۲ قله ازناو احداث خواهد شد.

برای عملیات اجرایی این پل در فاز اول ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار و برای تکمیل مجتمع گردشگری شادی گستر با آغاز بکار همزمان دوچرخه هوایی بر روی کابل، زیپ لاین و سایر امکانات رفاهی ۴۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار