کد خبر: ۷۰۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 30 January 2019

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال گفت: در این مدت کشف تریاک 116 درصد ، حشیش 100 درصد ، گراس 357 درصد و هرویین 271 درصد افزایش دارد.
وی افزود: آمار پرونده های مرتبط نیز افزایش یافته و در حالی که در مدت 10 ماه سال گذشته تعداد پرونده های تشکیل شده 171 مورد بود این میزان در مدت مشابه سال جاری به 190 پرونده رسیده است.
بابایی اظهار داشت: دستگیرشدگان مربوط به توزیع و پخش مواد افیونی هم امسال 207 نفر می باشد که در مقایسه با 139نفر دستگیر شده پارسال 49 درصد افزایش دارد.
رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال همچنین گفت: پیشگیری راهکار اولویت دار برای حذف مواد افیونی از جامعه است و انتظار می رود دستگاه های اجرایی عضو این شورا بر اساس نقشه راه ترسیم شده و بکارگیری آن برای گروه های مختلف اجتماعی راه را در بحث پیشگیری هموار کنند.
وی اظهار کرد: افزایش ورودی مواد مخدر از موقعیت خاص جغرافیایی ، قرار گرفتن در مسیر چهار استان کشور و تعدد راه های ارتباطی فرعی منطقه متاثر بوده ولی با این حال تلاش ماموران انتظامی و اشرافیت دستگاه اطلاعاتی مانع از دستیابی سوداگران مرگ به اهداف خود برای عبور محموله های قاچاق مواد مخدر شده است.
فرماندار خلخال با بیان اینکه نگهداری معتادان متجاهر در کنار معتادان خود معرف در یک کمپ ترک اعتیاد می تواند آثار منفی بدنبال داشته باشد، از راه اندازی کمپ جدید ترک اعتیاد ویژه معتادان متجاهر شامل ماده 16 در این شهرستان در راستای جدا سازی معتادان مشمول ماده 15 و 16 خبر داد
او تشویق واحدهای صنفی که از فروش سیگار و مواد دخانی پرهیز می کنند، برگزاری دوره های آموزشی برای اقشار مختلف مردم ، تسهیل دسترسی مردم به خدمات سلامت روان و غربالگری 61 درصدی جمعیت شهرستان خلخال در بحث سلامت روان را از جمله کارهای انجام شده ذکر کرد.
اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار