کد خبر: ۷۰۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 30 January 2019

فرزانه ترکان در آستانه برگزاری اولین کنگره توانبخشی قلبی، عروقی و ریوی اظهار کرد: کشور ما جز کشورهایی بوده که آمار ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی در آن زیاد است و بخشی از مرگ و میرها نیز به همین علت ایجاد می‌شود.

وی افزود: سبک زندگی شهری و کم‌تحرکی سبب کاهش سن ابتلاء به بیماری‌های قلبی به ویژه در میان مردان جوان شده است، بنابر این پیشگیری از این مسئله امری ضروری به شمار می‌رود.

دبیر علمی کنگره توانبخشی قلبی، عروقی و ریوی ادامه داد: بعد از تصادفات بیماری‌های قلبی عروقی دومین عامل مرگ ایرانی‌ها به شمار می‌رود که این مسئله حکایت از توجه سیاست‌های بهداشتی و سلامتی فرد به پیشگیری اولیه از این بیماری‌ها از طریق کنترل ریزفاکتورها یا عوامل خطر است.

هفت عامل خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی

ترکان اضافه وزن، چاقی، تنش عصبی، استرس، دیابت، فشارخون و چربی بالا همچنین استعمال دخانیات را عوامل خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی برشمرد و عنوان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع در این زمینه می‌تواند جهت پیشگیری از ابتلاء بسیار مؤثر باشد.

وی بیان کرد: در صورتی که بیماری دچار مشکل قلبی، عروقی شد پس از آن باید پیشگیری ثانویه را بر روی آن لحاظ کنیم تا از بازگشت مجدد بیماری خودداری شود و این مسئله از طریق توجه به برنامه توانبخشی قلبی، عروقی و کنترل عوامل خطر و تقویت سیستم خونرسانی به قلب محقق می‌شود.

دبیر انجمن علمی توانبخشی قلبی، عروقی و ریوی گفت: در کنگره توانبخشی قلبی، عروقی پیشگیری اولیه و ثانویه مدنظر قرار داشته و این برنامه با همکاری انجمن توانبخشی قلب، پزشکان قلب و عروق، جراحان قلب، پرستاران بخش قلب و فیزیوتراپیست‌ها برگزار می‌شود و جدیدترین مباحث علمی در حوزه پیشگیری‌های اولیه و ثانویه از بیماری‌های قلب و عروق مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار