کد خبر: ۷۱۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 04 February 2019

مرتضی آقایی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت:  در پی حادثه تروریستی برای اتوبوس حامل زائران در نزدیکی سامرا، ۹ زائر ایرانی و یک کمک راننده عراقی مجروح شدند که حال ۳ نفر از آن‌ها مساعد نیست.

وی افزود:  ۷ نفر از این زائران به بیمارستان شهر بلد و مابقی به بیمارستان کاظمین منتقل شدند

این گروه از زائران که متعلق به شهرستان پارس آباد مغان بودند، تحت پوشش سازمان حج و زیارت قرار نداشته‌اند.

اسامی مجروحان حمله تروریستی به زائران ایرانی در عراق اعلام شد

یک منبع مطلع دقایقی پیش اسامی مجروحان حمله تروریستی به زائران ایرانی در شهر بلد عراق را اعلام کرد و افزود: عناصر گروهک ترویستی داعش عصر روز یکشنبه به اتوبوس زائران ایرانی در جنوب شهر بلد در نزدیکی مرقد مطهر سید محمد (ع) واقع در استان صلاح الدین عراق حمله کردند.

وی افزود: تروریست ها، اتوبوس زائران ایرانی که در حال بازگشت از زیارت حرم امامزاده سید محمد (ع) فرزند بزرگ امام هادی (ع) بودند را در منطقه قناه ۱۴ در جنوب شهر بلد در نزدیکی مرقد مطهر سید محمد، هدف قرار دادند.

این منبع گفت: متاسفانه این اتوبوس در راه اصلی نبوده و از مسیر کشاورزی پشت مرقد مطهر حرکت می کرد که مورد تعرض واقع شد و در اثر آن ۹ نفر مجروح شدند.

این کاروان متعلق به پارس آباد مغان در استان اردبیل بود که حدود ساعت ۱۹ بعد از نماز مغرب و عشاء مورد حمله تروریست ها قرار گرفت.

راننده و چهار زائر به شهر کاظمین و پنج نفر دیگر از مجروحین درشهر بلد بستری شدند.

وی اسامی مجروحان را به شرح زیر اعلام کرد: حجت بهروزی، مریم بهروزی، ابراهیم بیدار، اطلس شهباز زاده، سیران گل سبلانی، نارنج فرزانه، ستاره عمرانی، صدیقه قبادی و یکی از مصدومان به نام خانم اکرم عمرانی به دلیل شدت جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان شهید شد.منبع:ایرنا

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار