تابناک اردبیل گزارش می دهد
بهره برداران آبهای درمانی در دامنه سبلان در پوشش توسعه گردشگری، حاضر نیستند آب بهاء دولت را پرداخت کنند...
کد خبر: ۷۱۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 27 February 2019

به گزارش تابناک اردبیل، دادستان مشگین شهر در راستای آنچه که آن را حفظ بیت المال و انفال عمومی خواند، دستور پلمب 11 مجتمع آب درمانی در محدوده این شهرستان را صادر کرد.

طاهر رسولی دلیل دستور پلمپ آب درمانی های مشگین شهر را پرداخت نکردن آب بها به شرکت دولتی آب منطقه ای اردبیل اعلام کرد و گفت: دستور پلمب مجتمع های آبدرمانی کاملاً قانونی است.

دادستان مشگین شهر این را هم تاکید کرد که در اجرای دستور خود بدون توجه به جوسازی و آنچه که او آنان را «ویژه خواران» نامید، کوتاه نخواهد آمد.

طاهر رسولی افزود: تابستان گذشته به دنبال تقاضای آب منطقه ای مبنی بر پلمب آبهای گرم مبنی بر عدم انعقاد قرارداد، جلسه ای با حضور سرمایه گذاران و نمایندگان امور آب توسط دادستانی برگزار شد و با توجه به عدم حصول توافق موضوع در شورای حفظ بیت المال به ریاست رییس کل دادگستری استان در اردبیل بررسی شد.

وی بیان کرد: در جلسه این شورا مقرر شد تا کمیته ای متشکل از کارشناسان موضوع را بررسی کنند و در نهایت این کمیته با بررسی موضوع مبلغ آب بهای پرداختی سرمایه گذاران آبدرمانی را 25 میلیون تومان در ثانیه تعیین کرد و این درحالی بود این مبلغ در سایر شهرستان ها نزدیک 100میلیون تومان می باشد.

رسولی اضافه کرد: این کاهش قیمت موجب رضایت مالکان آبهای گرم شهرستان شده و مقرر شد تا آنها نسبت به پرداخت آب بها اقدام کنند.

دادستان مشگین شهر گفت: متاسفانه پس از سپری شدن مهلت قانونی و بی توجهی متصدیان آبهای گرم نسبت به پرداخت حق و حقوق دولت و بی توجهی به تذکرات کتبی و شفاهی نهایتا با شکایت شرکت آب منطقه ای استان اردبیل دستور پلمب مجتمع های آبدرمانی صادر شد.

در این باره بیشتر بخوانید

لزوم حساب‌کِشی از درآمد نجومی آبهای گرم سرعین

به گزارش تابناک اردبیل، کشف فسادهای بزرگ زمین خواری در حدفاصل اردبیل- سرعین، پروژه های معدنی و برخی طرح های دیگر که بعضاً در پوشش سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه استان اردبیل طی سالهای اخیر و منجمله سال جاری صورت گرفت، حامل این پیام هشدارآمیز است که نباید اجازه داد تا شبکه فساد با هوچی گری و جوسازی بخواهد دادستانی را از پیگیری دستور قانونی منصرف کند.

بی تردید کسانی که دنبال گره زدن همه موضوعات صرفنظر از درستی یا نادرستی آن به مقوله توسعه و مفاهیمی از این قبیل هستند، باید بدانند که قرار نیست در پوشش این عنوان پرطمطراق و دلبر، بر منافع عمومی و اموال ملت دست درازی کرده و هر اعتراض و انتقادی را با توجیه حمایت از سرمایه گذار خفه کنند و بر منتقد و افشاگر برچسب و اتهام بزنند.  

امروز پرونده های مشابه آب درمانی های مشگین شهر، منجمله پرونده مجتمع صنعتی گوشت اردبیل روی میز دادستانی اردبیل است که مالک آن بعد از گذشت افزون بر یک دهه از سررسید پرداخت دیون دولت، حاضر نیست بدهی کلان و دهها میلیارد تومانی خود را پرداخت کند و لذاست که جدیت دادستان اردبیل در رصد پرونده اتهامات مجتمع گوشت اردبیل می تواند برای دادستان مشگین شهر نیز در پیگیری پرونده آیهای درمانی الگوساز و نویدبخش باشد.

باید پذیرفت که هر گونه مدارا در برابر متخلفین منجر به توسعه و ترویج فساد اقتصادی می شود و اگر پیشاپیش جلوی «آب خواری»  در دامنه سبلان سد می شد چه بسا امروز شاهد پیوست این پدیده شوم به عناوین قبلی همچون زمین خواری، کوه خواری، دریاخواری، جنگل خواری و ... در ادبیات رسانه ای نمی شدیم.

تابناک اردبیل در صورت اخذ موافقت و اجازه مقامات قضایی، اسامی 11 آب درمانی متخلف را در زمان قانونی منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام

 

اخبار اردبیل

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
پس این ابهای درمانی که خداوندبه منطقه ماعطاکرده چه مزایایی برمردم منطقه خواهدداشت جزاینکه جیب عده ای راپرکند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
حداقل بخشی ازاین عوارض برای بهسازی جاده های سردابه ارجستان قوتورسویی شابیل گیوی و...استفاده شودوضع این جاده های ابدرمانی هانامناسب هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
همه اینها دست پخت نماینده سابق است که ابدرمانی ها را به نورچشمی ها داده است ا- و ا و م و....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار