بررسی مصوبه افزایش حقوق‌بگیران
نمایندگان مجلس در راستای اصل عدالت، اجازه دادند تا حقوق‌بگیران به طور مساوی مشمول 20 درصد افزایش حقوق در سال 98 باشند!
کد خبر: ۷۲۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 28 February 2019

به گزارش تابناک اردبیل،‌ نمایندگان مجلس روز گذشته و پس از بررسی‌های لازم  در همراهی با دولت با افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان در سال 98 موافقت کردند و بر این اساس، حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۸ اضافه خواهد شد.

براساس مصوبه مجلس ، کسی که ماهیانه بر مبنای پایه حقوق کار یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌گیرد، ۲۵۰ هزار تومان افزایش حقوق دارد و کسی که ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، ۴ میلیون حقوقش افزایش پیدا خواهد کرد!

حاجی‌بابایی نماینده مجلس با انتقاد از این مصوبه گفت: این درست نیست که میزان افزایش حقوق یک مدیر با حقوق ۲۰ میلیون تومانی ۴ میلیون تومان باشد، اما یک کارمند با حقوق یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فقط ۲۵۰ هزار تومان حقوقش افزایش پیدا کند و این اقدام کشور ناعادلانه است.

وی خواستار تجدیدنظر نمایندگان مجلس در این مصوبه شد.

بر پایه این گزارش ،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی شب گذشته پارلمان و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، بند الف تبصره 12 لایحه رابه تصویب رساندند.

طبق این مصوبه، پاداش پایان‌خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان‌خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب 26/2/1375 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و پاداش‌های مشابه به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده(29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی حداکثر معادل هفت برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده(76) قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت تا سقف سی‌سال خواهد بود که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می‌گیرد. هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این قانون تحت این عنوان و عناوین مشابه در حکم تصرف در اموال عمومی است.

این موضوع از لایحه دولت آمده بود که غلامرضا کاتب نماینده گرمسار پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت را داد و به تصویب مجلس رسید.

پیش از این نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که طبق لایحه دولت حقوق کارکنان دولت را در سال ۹۸ به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند اما مالیات آنها به صورت پلکانی خواهدبود.

به گزارش تابناک اردبیل، ‌با توجه به این که نمایندگان استان اردبیل همواره خود را چهره‌ای مردمی و مدافع اقشار ضعیف و حقوق بگیر توصیف می‌کنند، توضیح دهند که در مواجهه با این مصوبه چه استدلالی داشته و چنانچه مخالفتی کرده‌اند،‌حداقل در فرصت باقی‌مانده از تصویب لایحه بودجه در این باره بخصوص که اقدامی ناعادلانه است،‌ تجدیدنظر کنند.    

انتهای پیام

 

اخبار اردبیل

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
مجلس باید کف حقوق را بالا ببرد ولی از طرفی انصاف نیست که شایسته سالاری هم خدشه دار شود. کسی که حقوقش بالاتر است مطمئنا یا سابقه کار بالاتری دارد یا تحصیلات وتخصص بیشتر. عدالت و مساوات با هم تفاوت دارند. کسی که حقوق بیشتر هم میگیرد همین تورم شاملش میشود و به همان اندازه قدرت خریدش کمتر شده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
من اردبیلی هستم وبه هیچ یک از نمایندخ گان رای ندادم نماینده باید از دل مردم وبرای مردم باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
نمایندگان نا کارآمد
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
ناشناسی که کامنت اول رافرستادی.چطورمیگی بایدحقوق براساس مدرک وتخصص باشددرحالی که دههاهزارمثل من بامدرک فوق لیسانس کارگری میکنیم.؟؟؟؟
حتی افرادی هستندکه بامدرک فوق لیسانس حاضرندتومشاغل خدماتی هم استخدام بشند.
انگارشمادراین جامعه زندگی نمیکنیدیاسرتومثل کبک زیربرف کردی!!!!
افرادی هم هستندبارابطه وبامدرک پایین استخدام شدندبعدهاطی استخدام وحقوق گرفتن باصرف هزینه مدرک لیسانس وبالاترگرفتند!!!
امیدوارم بفهمی هرچندسخته برات درک این حرفات.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
این همه نماینده هست چرا به اینا گیر دادین
ناشناس
|
Austria
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ایراد به این صحبت چیه؟معمولا افزایش حقوق باید درصدی باشد.یعنی کسی که 1.2 ملیون حقوق داره باید 25 درصد افزایش از 1.2 تا 4 ملیون 20 درصد و از 4ملیون تا 6 ملیون 15 درصد و همیطور بالا برود و از 10 ملیون دیگر افزایش حقوق نداشته باشند.البته محاسبات فرضی است و کاردانان باید تصمیم بگیرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار