امام جمعه بیله‌سوار؛
امام جمعه بیله سوار با اشاره به اینکه بنده به سهم خودم جنایت قره باغ و خوجالی را محکوم می کنم، گفت: وزارت امور خارجه باید مدافع حقوق آذری ها و بحث قره باغ باشد.
کد خبر: ۷۲۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 01 March 2019

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام اصغر جدائی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سفر نخست وزیر ارمنستان به کشور اظهار داشت: وزارت امور خارجه در بحث سفرهای مسئولین عالی رتبه خارجی به ایران بزرگ و سر افراز تمام شرایط و مسائل را در نظر بگیرد . جمهوری آذربایجان یک کشور اسلامی و عاشق اهل بیت(ع) بوده و در واقع دومین کشور شیعه جهان است . هیچ شکی نداریم که در قضیه قره باغ به مردم این کشور ظلم فراوان شده است .

وی ادامه داد: مردم آذربایجان قتل عام عزیزانشان را در حوداث تلخ مثل خوجالی فراموش نمی کنند . جنایت هایی که در خوجالی روی داده است برای ما به اندازه جنایت های رخ داده در غزه اهمیت دارد . از سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران خوشحال نبوده بلکه ناراحت هم شدم .

البته روابط ما اصولا با همه کشورها، بایستی طبق فرمایش حضرت آقا، مستحکم و مستمر و دوستانه باشد، چه ارمنستان و چه کشورهای دیگر

مگر این که کشوری دشمن ما باشد که در این صورت، دوستی و روابط معنایی ندارد

جدائی تصریح کرد: امیدوارم وزارت امور خارجه ما هم چنان مدافع حقوق آذری ها و بحث قره باغ باشد .بنده به سهم خودم جنایت قره باغ و خوجالی را محکوم می کنم امیدوارم مردم آذربایجان هر چه زودتر به حق خودشان برسند .

جدائی ضمن تقدیر از عوامل اجرایی برگزاری همایش بزرگداشت صاحبان قلم و تجلیل از نویسندگان گفت: این دست اقدامات در حوزه کارهای فرهنگی بسیار ارزشمند و فاخر است . بنده وقتی تلاش، عشق و دغدغه عزیزان را در اجرای این برنامه با عظمت می دیدم واقعا خرسند می شدم ؛ با تمام توانم از این برنامه ها حمایت می کنم و امیدوارم باز هم استمرار داشته باشد . از فرماندار محترم هم بابت حمایت هایشان تقدیر و تشکر می کنم .

وی ادامه داد: همان طور که فرماندار محترم در همایش دیروز اشاره فرمودند، امیدواریم که به زودی همایش تجلیل از واقفین و خیرین را هم در بیله سوار داشته باشیم . خیرین در بیله سوار کارهای بزرگی انجام داده اند که گاهی دیده نمی شود یا کم تر دیده می شود .

جدائی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مداحان اشاره کرد و افزود: حضرت آقا در سخنرانی اخیرشان برای مداحان به مساله بسیار مهم ازدواج دیرهنگام اشاره فرمودند که شایسته توجه جامعه ما به این نکته مهم است ؛ ازدواج همانطور که زود هنگامش آسیب های جدی به دنبال دارد، دیر هنگامش نیز مضرات و آسیب های جدی دارد که باید در این موضوع کار فرهنگی جدی ای را شروع کنیم. بهترین نوع ازدواج از نظر زمانی ، ازدواج بهنگام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله سوار ضمن لبیک به کمپین نوروز ساده که از طرف آیت الله عاملی آغاز شده است خاطر نشان کرد: یکی از مباحثی که در متون دینی هم خیلی به آن سفارش گردیده ، بحث پرهیز از اسراف ، ریخت و پاش و بحث قناعت است. با توجه به مشکلاتی که امروز در جامعه شاهد هستیم، شایسته و بایسته است که ما هم با مشارکت خودمان در امور اجتماعی و سیاسی، کشورمان را آباد کنیم.

وی گفت: امروز کمپین نوروز ساده را به تبعیت از نماینده محترم ولی فقیه در استان مطرح می کنم. اگر کمی دقت کنیم متوجه می شویم که خیلی از خریدهای شب عید، واقعا نیاز ضروری و مهم نیست. قدیم ها مردم در طول سال خرید لباس و امثال لباس شان کم بود ؛به این خاطر خرید های این چنینی همه جمع شده و ایام عید انجام می شد ولی در دنیای امروز ، این گونه نیست .
در هر حال بدون تردید یکی از عوامل گرانی خود ما هستیم ، وقتی جنسی گران می شود، بجای این که از خریدش اجتناب کنیم به خرید بیشتر آن روی می آوریم در نتیجه طبیعی است که آن جنس گران می شود .

جدائی تصریح کرد: بنده ضمن تقدیر از درایت حضرت آیت الله عاملی به این کمپین لبیک گفته و از مردم شریف بیله سوار و مغان می خواهم سین هشتم سفره های امسال سادگی باشد . نوروز بی تکلف و ساده بار سنگینی از دوش مردم به خصوص اقشار کم در آمد جامعه خواهد کاست.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار