مدعی العموم رسیدگی کند
از دادستان مرکز استان و سایر دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم انتظار می‌رود از باب مسئولیت و وظیفه قانونی، حادثه اخیر روستای بیلداشی و حوادث مشابه دیگر را...
کد خبر: ۷۲۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 05 March 2019

تابناک اردبیل- تکرار حوادث مرگبار و انفجار ساختمان های مسکونی ناشی از نشت گاز خانگی در نقاط مختلف استان اردبیل در سالجاری، رتبه استان را در آمارهای مربوط به حوادث جانی منهای تلفات جاده ای افزایش داده است.

تنها در اثر انفجار منازل مسکونی در فاصله کمتر از یک ماه اخیر در روستای سامیان اردبیل با 3 کشته( 16 بهمن)، روستای بیل داشی گرمی مغان( 13 اسفند) با 2 کشته، مجموعاً 5 نفر کشته و 5 نفر دیگر مصدوم و خسارات فراوان مالی به خانواده ها تحمیل شده است.

آنچه که در بررسی این حوادث قابل تامل و البته تاسف است این که مسئولان ذیربط، همانند سوانح هوایی و جاده ای که همواره، قربانیان و خطای انسانی را علت تامه حادثه معرفی می کنند، در انفجارهای نشت گاز با نادیده گرفتن مسئولیت های عوامل مختلف از قبیل شرکتهای دارای مجوز و مجری لوله کشی گاز که ممکن است در انجام کار ایمنی را رعایت نکرده و اقداماتشان در فقدان نظارت دستگاههای دولتی از موجبات بروز چنین حوادثی باشد، علت تامه حادثه را متوجه عامل انسانی می کنند!

از دادستان مرکز استان و سایر دادستان های شهرستان ها به عنوان مدعی العموم انتظار می رود از باب مسئولیت و وظیفه قانونی و با درنظر گرفتن مقررات ملی ساختمان و سایر قوانین و مقررات، حادثه اخیر روستای بیلداشی و حوادث مشابه دیگر را به طور جامع و مانع بررسی کرده و اجازه ندهند، خطاها و تخلفات احتمالی دیگر مجموعه های مسئول در امر ساختمان و انشعابات کتمان و منجر به تضییع حقوق افراد شود.

متاسفانه در انفجارهای اخیر ناشی از نشت گاز و به رغم انتظار افکار عمومی، دستگاههای مسئول که می بایست تحت نظارت و دستور مقامات قضایی گزارش نهایی از علت یا علل انفجار را منتشر می کردند، چیزی ارائه نداده و بدون هیچ توضیحی درباره مسئولیت خود در رسانه ها به این بسنده کردند که خانواده ها به دلیل رعایت نکردن ایمنی، موجب حادثه اند!  

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
مشکل اصلی این است که اصولا گازرسانی و لوله کشی گاز ، بهیچ وجه یک شیوه ایمن و مطمئن برای تامین حرارت نیست.

در هیچ جای دنیا از گازرسانی در این حجم گسترده استفاده نمیشود ، بلکه از برق برای مصارف حرارتی در منازل و بسیاری صنایع استفاده میشود .

باید از سالها پیش بجای لوله کشی گاز در این حجم گسترده در شهرها و روستاها ، باید نیروگاهها برق گازسوز و شبکه برق تقویت میشد ، و گاز استخراجی در نیروگاههای برق گاز سوز مصرف میشد ، تا برق بدست آمده از آن در مصارف حرارتی منازل در شهرها و روستاها ودر بسیاری صنایع جایگزین گاز شود

ایمنی شبکه برق هم در برابر حوادث مثل زلزله ، بسیار بیشتر از شبکه گاز است

امکان اختلاس و سوء استفاده در پروژه های برق بسیار کم و در حد صفر است ، در حالیکه پروژه های گاز در این مورد رکورد میزنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار