کد خبر: ۷۲۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 06 March 2019
به گزارش تابناک اردبیل، کمال کلچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد صحنه سیاسی کنونی ترکیه گفت: هیچ کشوری به این شکل اداره نمی‌شود. حزب عدالت و توسعه توانایی اداره این کشور را ندارد و باتلاق اقتصادی فعلی حاصل سیاست‌های اردوغان است. تیم اقتصادی دولت بهانه می‌گیرد که به خاطر سیاست‌های دونالد ترامپ٬ اقتصاد ما به چنین روزی افتاده است. اما من از آنها می‌پرسم: آیا او به شما گفت که تمام اقتصاد کشورتان را بر اساس فراز و نشیب‌های دلاری تنظیم کنید؟ این‌ها سیاست‌های غلط شما بود و نتیجه آن٬ هم اکنون دامن کشور را گرفته است.
کلچدار اوغلو در ادامه در مورد تاسیس حزب سیاسی جدید با محوریت عبدالله گل رئیس جمهور سابق و احمد داوود اوغلو نخست وزیر سابق گفت: ما فقط می‌توانیم تبریک بگوییم و از ایجاد این حزب استقبال کنیم.
او در  پاسخ به این سوال که آیا ترکیه در شرایط فعلی نیاز به حزب جدیدی دارد یا خیر٬ گفت؟ این سوال را باید موسسین آن حزب جواب دهند. اگر آنها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که لازم است یک حزب جدید تاسیس کنند و با هدف٬ اساسنامه و بیانات جدید در افق سیاسی کشور ظاهر شوند٬ ما فقط می‌توانیم به آنها تبریک ‌بگوییم و برایشان آرزوی موفقیت کنیم.
در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی از کلچدار اوغلو پرسیده شد: حزب دموکراتیک خلق‌ها یک حزب وابسته به پ.ک.ک است. آیا هواداران شما از همکاری شما با این حزب ناراضی نیستند؟ آنها چه نظری در این مورد دارند؟ کلچدار اوغلو گفت: بین ما همکاری وجود ندارد و هواداران می‌توانند واقعیت‌ها را ببینند.
 در ادامه از او پرسیده شد: آیا بین معاونین شما و دیگر مقامات حزب با سران حزب دموکراتیک خلق‌ها دیدار و گفت‌وگویی صورت گرفته است یا خیر؟ او در پاسخ گفت: خیر دیداری بین ما صورت نگرفته است و در مجلس ملی ترکیه همچنان که با احزاب دیگر ارتباط داریم با آنها نیز ارتباط برقرار می‌کنیم.
این اظهارات کلچدار اوغلو در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه٬ حزب کلچدار اوغلو را به همدستی با تروریست‌های تجزیه‌طلب متهم کرده و از هواداران حزب جمهوری خلق خواست درس‌های لازم را به رهبرشان بدهند.
منبع:تسنیم 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
این کلیچدار اوغلی خیلی آدم احمقی به نظر می آید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار