کد خبر: ۷۲۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 06 March 2019

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی دولتی‌مهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند طی روز‌های آینده با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، استان اردبیل دستخوش تغییرات جوی و ورود سامانه بارشی خواهد شد.

وی ورود این سامانه را از عصر روز پنجشنبه عنوان کرد و گفت: تمامی مناطق استان به‌ویژه نواحی منتهی به استان گیلان و مناطق کوهستانی تحت تاثیر این پدیده جوی قرار می‌گیرند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: با ورود این سامانه آسمان استان از عصر فردا در بیشتر مناطق ابری به تدریج مه آلود بوده و کاهش محسوس بیشینه دما بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

دولتی‌مهر از کاهش دید بر اثر مه در نواحی منتهی به استان گیلان و به ویژه فرودگاه اردبیل خبر داد و گفت: شروع بارش از بامداد روز جمعه و تداوم آن تا عصر روز جمعه خواهد بود که بارش پراکنده باران در مناطقی از شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس آباد و اصلاندوز در انتظار است.

وی بیان کرد: بارش باران به تدریج به شکل برف در شهرستان‌های گرمی، نمین، اردبیل، نیر و کوثر رخ می‌دهد و در شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و سرعین نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: به دلیل کاهش دید بر اثر مه و بارش برف در مناطق کوهستانی به ویژه در گردنه الماس، صایین، بودالالو، لنگان و حیران، اختلال در تردد وسائل نقلیه در این ایام دور از انتظار نیست.

دولتی‌مهر از خروج سامانه بارشی از صبح روز شنبه هفته آینده از استان خبر داد و افزود: انتظار می‌رود مردم به هشدار‌های هواشناسی توجه لازم را داشته باشند.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار