کد خبر: ۷۲۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 07 March 2019

به گزارش ایسنا، سردار ایوب سلیمانی در مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: به رغم توطئه دشمنان به‌ویژه یاوه‌گویی رئیس جمهور آمریکا، ما در سال جاری هم جشن ۴۰ سالگی انقلاب را برگزار کردیم و هم با عبور از مشکلات و تنگناهای اقتصادی سعی کردیم تا عزت و عظمت نظام اسلامی را در معرض دید جهانیان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه و پیشرفت خود با سنگلاخ‌ها و تنگناهای بسیار زیادی روبه‌رو شود، تصریح کرد: به رغم همه توطئه‌های استکبار جهانی به‌ویژه تشدید این توطئه‌ها در سال جاری، جمهوری اسلامی ایران جشن ۴۰ سالگی را برگزار کرد و مقام معظم رهبری با درایت کامل پیام گام دوم انقلاب را برای یک دوره ۴۰ ساله دیگر صادر کردند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی در ادامه گفت: هر چند مردم با مشکلات و تنگناهای اقتصادی زیادی روبه‌رو هستند اما تحلیل آمارها همچنین برخی پرسشگری‌ها از مردم نشان می‌دهد که همچنان مردم پای نظام، اعتقادات و باورهای خود هستند. تا ۸۳ درصد مردم خواستار پلیس و نیروی مسلح مقتدر و با صلابت هستند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به رغم آن که آمریکا خائن تمام عیار است و هیچ کس به آنها اعتمادی ندارد، درصدد توطئه روانی در جامعه ما هستند اما ملت ما پشت پرده همه این توطئه‌ها و ترفندها را می‌دانند و اجازه نخواهند داد تا نظام جمهوری اسلامی ایران در این مقطع حساس دچار آسیب شود.

وی افزود: اگر کمبودهایی نیز وجود دارد به ما مسؤولان برمی‌گردد. در حالی که مردم به راحتی مرز دفاع از انقلاب را با حکمرانی خوب، تشخیص داده و به هیچ وجه از انقلاب و ارزش‌های خود دست نمی‌کشند هر چند که ما مسؤولان گاه نادانسته و گاه دانسته دچار بی‌عدالتی در رفتارها، اعمال اقدامات و فعالیت‌هایی می‌شویم که به هیچ وجه پسندیده نیست.

سلیمانی در ادامه مأموریت نیروی انتظامی را در تأمین نظم و امنیت جامعه، یک مأموریت حیاتی و بنیادین توصیف کرد و گفت: نیروی انتظامی در تأمین این امنیت عمومی در کنار مردم است و در حساس‌ترین شرایط سعی می‌کند مشکلات و نارسایی‌ها را پشت سر بگذارد و خادمی امین و قابل اعتماد برای مردم باشد.

وی نیاز اصلی امروز جامعه را نیاز به امنیت و تأمین آرامش روانی توصیف کرد و گفت: نیروی انتظامی که باید در تراز انقلاب اسلامی به برنامه‌ها و فعالیت‌های خود ادامه دهد. قطعاً در ادامه مسیر خود توانمندتر و با صلابت‌تر عمل خواهد کرد و سعی ما بر این است تا براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم پرچمدار و مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی با تأمین امنیت و آرامش در جامعه باشیم.

سلیمانی در ادامه اظهار کرد: نیروی انتظامی براساس اولویت، خواست و نیاز مردم برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خود را انجام می‌دهد و سعی و تلاشش بر این است تا با سرعت عمل بیشتر در شرایط مختلف اهداف و برنامه‌های تعریف شده را به پیش ببرد که قطعاً در کنار مقابله و مبارزه با اخلالگران نظم و امنیت عمومی، پلیس مهربان و رئوف مثل همیشه در کنار مردم است و سعی می‌کند به عنوان یک پلیس حرفه‌ای، آموزش‌دیده همچنین هوشیار و هوشمند به وظایف خطیر خود عمل کند.

جانشین فرماندهی انتظامی تصریح کرد: اولویت پلیس هوشیار و هوشمند توجه به اقدامات پیشگیرانه در وقوع جرایم و بزه است که قطعاً برای حفظ آرامش مردم و آحاد جامعه به دور از تنش، تشنج و بحران سعی وافری انجام خواهد داد تا بتواند در کنار مردم در حوزه ایجابی همچنین سلبی اقدامات و فعالیت‌های خود را به شایستگی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه ایجابی تقویت آرامش و شناسایی عوامل تنش‌آفرین یکی از مأموریت‌های پلیس است که در این زمینه نیروی انتظامی سعی می‌کند سرقت را که به دلایل مختلف به یک پدیده نگران‌کننده در جامعه تبدیل شده، کاهش دهد و در مبارزه قاطع با سارقان حتی سارقان حرفه‌ای نیز با تمام توان اقدامات قانونی را انجام داده و نسبت به کشف اموال و دستگیری سارقان برنامه‌ریزی‌هایی دارد.

سلیمانی افزود: در کنار مبارزه با سرقت، نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق به‌ویژه قاچاق مواد مخدر و تقویت سرپنجه‌های نیروی انتظامی همچون کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نیز سعی می‌کند به وظیفه خطیر خود عمل کند که قطعاً در این زمینه تلاش پیگیرانه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروی انتظامی از جمله مجموعه‌هایی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد به طوری‌که از ۸۹۰۰ خدمات نظام به مردم بیش از ۱۶۰۰ خدمت آن مربوط به نیروی انتظامی است و ما در خط تماس با مردم قرار گرفته‌ایم و در حقیقت ویترین نظام محسوب می‌شویم.

سلیمانی به روزهای پایانی سال و تدابیر پلیس برای تأمین امنیت بیشتر مردم و کاهش سرقت‌ها اشاره و اظهارکرد: با ایجاد قرارگاه مبارزه با سرقت همچنین افزایش امنیت مردم در جاده‌های کشور، سعی و تلاش ما بر این است تا با همکاری سایر دستگاه‌ها نظیر راه و شهرسازی، راهداری، هلال احمر و اورژانس بتوانیم در تعطیلات نوروزی سال آینده بهترین و شایسته‌ترین فضا را برای مسافرت‌های مردم فراهم کنیم.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: ما در کنار تأمین امنیت جامعه و منافع مردم، در مقابل عموم هموطنان خادم هستیم و سعی و تلاشمان بر این است تا نیروی انتظامی را به عنوان یک نیروی قابل اعتماد در جامعه معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار