رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:
رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امسال میانگین رشد این دانشگاه به 50 درصد رسیده در حالی میانگین آن در دانشگاه های کشور هشت درصد است.
کد خبر: ۷۲۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 12 March 2019

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر عزیز حبیبی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این دانشگاه در حوزه پژوهش دستاوردهای قابل توجهی داشته است و تعداد مقالات چاپ شده استادان و دنشجویان آن در نشریات معتبر بین المللی نسبت به سال های گذشته 80 ردصد رشد داشته است .
وی بابیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاه جامع محور است گفت:کیفیت آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی در سطح بالایی قرار دارد بطوریکه پارسال میزان قبولی دانشجویان این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد 41 درصد بوده که در مقایسه با سایر دانشگاه های معتبر کشور وضعیت خوبی دارد.
او اظهار داشت: این دانشگاه جزو موثرترین دانشگاه های رشته های مهندسی دنیاست و جزو یک درصد دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است که بیشترین مقالات را ارائه می کند.
رییس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان شیمیدان برجسته کشور در شاخه شیمی فیزیک، دارای 2 دانشمند یک درصد برتر دنیا و تعلق پر استناد ترین استاد حوزه علوم انسانی کشور به این دانشگاه از جمله دیگر موفقیت ها و افتخارات دانشگاه محقق اردبیلی است.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/12/21/472891_279.jpg
حبیبی با اشاره به طرح های عمرانی دانشگاه اضافه کرد: هم اکنون عملیات احداث کتابخانه مرکزی دانشگاه، کارگاه دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده های علوم انسانی و کشاورزی ادامه دارد .
وی گفت: این دانشگاه در حوزه فرهنگی و ورزشی هم در کشور موفقیت های زیادی کسب کرده و در سال تحصیلی پارسال هزارو 70 برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی برگزار کرده است.
وی از فعالیت پنج تشکل دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: دانشگاه از همه برنامه های مفید پیشنهادی تشکل های دانشجویی حمایت و پشتیبانی می کند.
حبیبی با اشاره به استخدام هیات علمی در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: 15 نفر عضو هیئت علمکی جدید در این دانشگاه استخدام شده ومجوز جذب 22 عضو هیات علمی جدید برای این دانشگاه دریافت شده که در سال آینده جذب خواهند شد.
وی افزود: با جذب این افراد تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به 385 نفر خواهد رسید .
دانشگاه محقق اردبیلی 11 هزار دانشجو در 226 رشته دارد که 59 رشته آن دکترای تخصصی است.
در حال حاضر 600 نفر در مقطع دکتری و 3 هزار و 500 نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه تحصیل می‌ کنند.

 انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار