تندباد شدید در راه است
اداره کل هواشناسی استان از وزش بادهای جنوبی و شدید با سرعت لحظه‌ای ۹۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق مرکزی اردبیل و گرمی خبر داد.
کد خبر: ۷۲۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 16 March 2019

به گزارش تابناک اردبیل، اداره کل هواشناسی اردبیل با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال 1397 و آغاز سفرهای نوروزی، به دلیل تغییرات جوی استان اردبیل  در اخطاریه‌ای اعلام کرد: طی امروز (شنبه 25 اسفند) در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی وزش بادهای جنوبی و شدید با سرعت 60 تا 84 کیلومتربرساعت و به طور لحظه‌ای گاهی تا 90 کیلومتربرساعت را شاهد خواهیم بود.

از ظهر فردا (یکشنبه 26 اسفند) بارش باران -گاهی به‌صورت رگبار- در کلیه مناطق استان را خواهیم داشت و از روز دوشنبه رخداد دمای زیرصفر در شهرستان های خلخال، کوثر، سرعین، نیر و نمین، همچنین در فرودگاه اردبیل کاهش دمای هوا بین 8 تا 10 درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به کاهش دمای هوا، از اواخر وقت یکشنبه و تداوم آن در روزهای دوشنبه و سه شنبه بارش برف در برخی از مناطق مرکزی (سرعین، نیر، نمین، مشکین شهر و اردبیل) و به‌ویژه مناطق جنوبی استان دور از انتظار نیست؛ ضمن اینکه بارش قابل ملاحظه برف را در ارتفاعات سبلان و کوه‌های باغرو خواهیم داشت. 

بر این اساس کاهش دید و تشکیل مه در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های اسالم، صائین، حیران و لنگان سبب اختلال در تردد وسائط نقلیه خواهد بود که احتیاط بیشتری را از سوی رانندگان، مسافران و گردشگران می‌طلبد.

لازم به ذکر است این سامانه از اواخر وقت روز سه شنبه (28 اسفند 97) از استان اردبیل خارج خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
باید آمادگی لازم در مقابل زلزله نیز وجود داشته باش. در اردبیل و آستارا و مناطق مشابه

در چندماهه اخیر ، در شرایط جوی مشابه ، زلزله رخ داده است ،

ضمنا امروز ، تا این لحظه در دو نقطه جمهوری آذربایجان زلزله ضعیف رخ داده .

این هشدار ، برای اطلاع رسانی و آمادگی لازم است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار