کد خبر: ۷۲۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 17 March 2019

عصر ایران- اگر قصد مسافرت دارید، این چند نکته را بخوانید. نتیجه  آزمون و خطای شخصی و تجربه بیش از 400 هزار کیلومتر سفر در ایران است. 

1- حتی اگر ماشین را از کارخانه تحویل گرفته‌‌اید قبل از سفر پیش یک تعمیرکار ببرید که چک کند. ۱۰۰ هزارتومان به مکانیک بدهید بهتر از آن است که بین راه ۲۰۰ هزار تومان به یدک‌کش بدهید.

2- همیشه شکلات، بیسکویت و میوه توی ماشین همراه داشته باشید.

3- اگر مسیر طولانی در پیش دارید موسیقی خوب و مطابق ذائقه همسفران آماده کنید. 

4- در بیشتر جاده‌های ایران سرویس‌بهداشتی مناسب وجود ندارد. هرجا دستشویی گیر آوردید استفاده کنید! سرویس بهداشتی تمیز مثل انرژی هسته ای حق مسلم ماست! مسئولان رسیدگی کنند.

5- همیشه باک ماشین‌تان را پُر کنید. به امید پمپ‌بنزین بعدی راه نیفتید. گاهی پمپ‌بنزین‌ها خراب هستند یا جاهایی با فاصله چند صدکیلومتری فاقد پمپ بنزین است.

ترافیک، یک راه‌بندان ناگهانی و ... ممکن است بنزین اندک شما را هدر دهد.

6- مشکلات خانوادگی‌تان را در سفر حل نکنید. پشت‌فرمان جای جر و بحث نیست. از سفر لذت ببرید، وقت برای دعوا همیشه هست!

7- در جاده‌ها با رانندگان محلی کَل نیندازید. به ویژه اگر پلاک ماشین‌تان تهران است.

برخی رانندگان - تکرار می کنم - برخی رانندگان محلی از اینکه روی یک راننده غریبه را کم کنند لذت می‌برند. حتی ممکن است برای اثبات اینکه دست فرمان‌شان از شوماخر کمتر نیست شما را به خارج از جاده هدایت کنند!

8- قبل از راه افتادن در هر جاده‌ای حتماً در مورد نقاط دیدنی مسیر کمی اطلاعات جمع کنید. همه دیدنی‌ها در مقصد نیست، مسیر سفر بخش بزرگی از سفر است.

9- به بچه‌ها در سفر نقش بدهید. خواندن تابلوها، نوشتن نکات جالب در دفترچه کوچک‌شان، حساب کردن کیلومترهای باقیمانده تا مقصد و ... نگذارید در موبایل و تبلت غرق شوند.

10- دنبال رکورد‌زدن در جاده نباشید. به تجربه سفر به ۳۱ استان کشور جایی ندیدم که نام یک راننده به خاطر اینکه چند دقیقه رکورد راننده خطی را شکسته در کتاب گینس نوشته شده باشد اما رانندگانی را دیده‌ام که به خاطر عجله، خود یا دیگران را به کُشتن داده‌اند و نام‌شان روی سنگ قبرشان حک شده است!

50 نکته ضروری که برای سفر در ایران باید بدانید/ قسمت اول

11_ همه راننده‌های جاده تجربه مسافرت بین‌شهری ندارند. مراقب نوراننده ها باشید. آنها را دستپاچه نکنید.

12_ همیشه یک نفر را مسئول بازبینی نهایی محل اقامت در هتل، مسافرخانه یا ... کنید‌. طلا، شارژر موبایل و لوازم شخصی حمام بیشترین وسایلی هستند که مسافران فراموش می کنند.

13_ یک بطری آب‌معدنی همراه داشته باشید. همیشه به کار می آید.

14_ پول هایتان را در یک کارت اعتباری نریزید. مقداری پول نقد همراه داشته باشید.

15_ هرجا احساس خواب‌آلودگی کردید توقف کنید. هرجا احساس خواب آلودگی کردید توقف کنید. هرجا احساس خواب آلودگی کردید توقف کنید....

16_ هرجایی را برای خوردن غذا انتخاب نکنید. از محلی‌ها آدرس یک رستوران مطمئن را بپرسید. گاهی یک مسمومیت یا اسهال ساده، یک سفر رویایی را بر باد می‌دهد!

17_ از موزه‌های مردم شناسی هر شهر دیدن کنید. (اگر دارند). جاهایی مثل اردکان و بجنورد بسیار دیدنی‌اند.

18_ در سفر غر نزنید. شرایط هر چقدر دشوار، برای چند روز قابل تحمل است. در چشم به هم‌زدنی خاطره م‌ شود. خاطره خوب بسازید.

19_ اگر مقدور است وسایل ابتدایی پخت و پز همراه داشته باشید. در سفرهای طولانی طبخ غذا هم سالم و هم به صرفه است. حتی یک املت.

20_ یک نقشه در ماشین‌تان داشته باشید. با آنکه نرم‌افزارهای تلفن همراه برای مسیریابی فوق‌العاده اند اما اینترنت در بسیاری از نقاط اینترنت عملاًجواب نمی‌دهد.

21_ اگر پلیس در جاده‌های محلی به شما توصیه کرد که به دلیل ناآشنایی با جاده بهتر است از یک مسیر نروید گوش کنید. یک بار گوش نکردم و در جاده بستک به لار با ترکیدن لاستیک ماشین چیزی نمانده بود روحم شاد و یادم گرامی شود!

22_ پاور بانک با خودتان همراه داشته باشید شارژ موبایل‌ها زود خالی می‌شود.

24_ غذاهای محلی را تست کنید. حتی اگر باب طبع‌تان نیست کمی بچشید. غذاهای محلی بخشی از فرهنگ بومی مناطق است.

25_ در چند سال اخیر اقامتگاه های بوم‌گردی در شهرهای مختلف راه اندازی شده که به مراتب از هتل ها ارزان تر و تمیزتر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار